اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد باسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد

جمع آوری 4 میلیارد تومان برای ساخت ایوان طلای حرم امام علی(ع)

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد باسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: تاکنون 4 میلیارد تومان پول نقد در خوزستان برای ساخت ایوان طلای حرم حضرت علی(ع) از نذورات،هدایا و کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

جمع آوری 4 میلیارد تومان برای ساخت ایوان طلای حرم امام علی(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی پیش از ظهر در همایش یاوران بارگاه علوی ،بانوان خیر خوزستانی اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات پول دولتی، خمس، زکات، صدقه را جمع‌آوری نمی‌کند و تنها از نذورات و هدایای مردمی برای بازسازی و ساخت عتبات عالیات استفاده می‌کند.

وی از جمع آوری 4 میلیارد تومان پول نقد برای ساخت ایوان طلای حضرت علی(ع) خبر داد و ادامه داد: ایوان حرم حضرت علی 500 متر مربع است و از 12 هزار و 500 خشت تشکیل شده است که با هزینه‌ای بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون تومان ساخته می‌شود.

موسوی اذعان داشت: طلاهای جمع‌آوری شده برای ساخت این ایوان به هیچ وجه به فروش نمی‌روند بلکه ذوب و قالب‌‌بندی و در ساخت حرم از آنها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 21 کیلو طلا برای این کار خیر جمع‌آوری شده است خاطر نشان ساخت: در سطح استان اطلاع‌رسانی برای مشارکت عموم مردم در بازسازی عتبات انجام شد ولی هنوز کامل و جامع نبوده است و باید در این زمینه بیشتر تلاش شود تا سند افتخار ایوان طلا به نام بانوان خوزستان ثبت شود.

مسئول ستاد عتبات عالیات خوزستان اشاره کرد: نیم قرن در کشور عراق حکومت‌های ظالم حاکم بودند و نتیجه آن خونریزی و از بین بردن این کشور بود و عتبات عالیات نیز از این ویرانی مستثنی نبودند.

وی افزود: کارهایی که در بازسازی این مقدسات از گذشته انجام شده است توسط ایرانی‌ها بوده است و ما باید ادامه دهنده این راه مقدس باشیم.

وی با بیان اینکه ماموریت ستاد عتبات عالیات بازسازی خوزستان، توسعه و پشتیبانی حرمین مقدسه است تصریح کرد: این مرکز وظیفه‌ای برای بازسازی کشور عراق ندارد و ماموریت استان خوزستان این است که برای کلیه حرم‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل، کاظمین و سامرا نذورات و هدایای مردم را جمع‌آوری کند و بر حسب نیاز به کشور عراق بفرستد.

موسوی اضافه کرد: قسمت غربی حرم حضرت علی(ع) به نام مبارک حضرت فاطمه مزین شده است و با این کار طرح فضای کلی حرم در حدود 140 هزار متر مربع گسترش می‌یابد و در این شرایط صحن حضرت فاطمه 10 برابر فضای کنونی حرم است.

به گفته وی برای این کار 800 میلیارد تومان به همت خیرین جمع‌آوری شده است و معماران و مهندسان ایرانی به صورت شبانه روزی مشغول به کار می‌باشند.

وی افزود: گسترش صحن حضرت فاطمه در کنار حرم حضرت علی از سال 87 با کمک دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده است و 8 الی 10 سال به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/2329/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول