اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تنها شعبه بانک ملت در سریش‌آباد تعطیل شد

خبرگزاری فارس: با تعطیل شدن تنها شعبه بانک ملت در سریش‌آباد و انتقال حساب‌های مشتریان به شعبه بوعلی قروه مشکلاتی برای شهروندان به‌وجود آمده است.

تنها شعبه بانک ملت در سریش‌آباد تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، بخش سریش‌آباد با بیش از 20 هزار نفر جمعیت و  45 روستا، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین بخش شهرستان قروه به شمار می‌رود و بیشتر اشتهار مردم این منطقه به واسطه خدماتی است که در طول دوران شکل‌گیری و تدوام انقلاب اسلامی ارائه داده‌اند که تقدیم بیش از 100 شهید گرانقدر گواهی بر این گفته است.

اما در حالی که انتظار می‌رود، شاهد خدمات بیشتری از سوی مسئولان به این خطه از استان خونرنگ کردستان باشیم، تنها شعبه بانک ملت در این شهر در روزهای گذشته تعطیل شد.

بخشدار سریش‌آباد در گفت‌وگو با فارس ضمن انتقاد از این مسئله گفت: این‌ کار بدون هماهنگی با مسئولان شهر صورت گرفته و در پیگیری‌های به عمل آمده، مسئولان بانک ملت، کم بودن حساب‌های مشتریان را عامل اصلی بستن این شعبه عنوان کرده‌اند.

اسماعیل صادقی با اشاره به اینکه حساب هیئت‌های ورزشی سریش‌آباد در این شعبه نگهداری می‌شد، اظهار داشت: قرار بود به منظور تقویت این شعبه حساب 15 دهیاری بخش نیز به آنجا منتقل شود تا با افزایش سرمایه بانک، از تعطیلی آن جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 22 واحد معدنی فعال در این بخش و نیز یک شهرک صنعتی خاطرنشان کرد: مسئولان بانک می‌توانستند با رایزنی با مسئولان بخش، حساب‌های این واحدهای معدنی را به سمت خود سوق دهند و ما نیز از هیچ کمکی دریغ نمی‌کردیم، اما متأسفانه بدون کوچکترین هماهنگی و یا اطلاع قبلی، این شعبه تعطیل ‌شده و حساب مشتریان به بانک ملت شعبه بوعلی قروه انتقال یافته است.

صادقی با بیان اینکه این شعبه از 17 بهمن‌ماه امسال تمامی فعالیت‌های خود را متوقف کرده است، تصریح کرد: از آن روز تاکنون بخشداری سریش‌آباد شاهد مراجعه تعداد فراوانی از مشتریان بوده و مردم خواستار بررسی و پیگیری موضوع هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا خبر داشتید که این شعبه بنا بر اظهار یکی از مسئولان شهرستانی به مدت دو سال بوده که به صورت باجه اداره می‌شده و ساختمان آن به مزایده گذاشته شده بود، عنوان کرد: نه بخشداری و نه حتی اعضای شورای اسلامی شهر که سابقه طولانی‌تر خدمتی را نسبت به بنده در سریش‌آباد دارند، هیچ کدام از این موضوع اطلاعی نداریم.

بخشدار سریش‌آباد در پایان خواست تا انتقاد شدید بخشداری و شورای اسلامی شهر نسبت به این موضوع از زبان فارس نقل شود.

مدیر امور شعب بانک ملت استان کردستان نیز در خصوص تعطیلی شعبه سریش‌آباد یادآور شد: ساختمان بانک ملت در سریش‌آباد از سه سال پیش به مزایده گذاشته شده و مدتی قبل از تعطیلی به همکاران توصیه شده بود تا تعطیلی باجه را به مشتریان اطلاع‌رسانی کنند، در ضمن قبلاً بانک‌های دیگری هم اقدام به تعطیلی شعب خود در این شهر کرده‌اند و بانک ملت هم به دلیل کاهش شدید منابع از روی ناچاری به این کار دست زده است.

وی متذکر شد: از چند سال پیش تا زمان تعطیلی، شعبه سریش‌آباد به باجه تقلیل یافته بود و علت امر هم کاهش منابع شعبه بود.

احمد مرادی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص مشکلات احتمالی خانوارهایی که یارانه خود را از بانک ملت باجه سریش‌آباد دریافت کرده‌اند، گفت: اکثر حساب‌های سرپرستان خانوار برای دریافت یارانه به صورت حساب کارتی است و مشتریان زمانی هم که باجه در آنجا دایر بوده با توجه به عدم وجود دستگاه خودپرداز بانک ملت، یارانه خود را از دستگاه‌های خودپرداز سایر بانک‌ها دریافت کرده‌اند و از این نظر مشکل چندانی پیش نخواهد آمد.

وی در پاسخ به این سئوال که چنانچه شهروندان سریش‌آبادی بخواهند، حساب دریافت یارانه خود را به بانک دیگری غیر از بانک ملت  منتقل کنند، چه راه‌حلی دارند؟ گفت: چنانچه فردی بخواهد چنین کاری انجام دهد به یکی از شعب بانک ملت مراجعه می‌کند و در آنجا از طریق سامانه رفاهی برای وی «رد حساب» اعمال می‌شود و پس از آن سرپرست خانوار می‌تواند با مراجعه به بانک دلخواه خود، حساب جدیدی برای دریافت یارانه معرفی کند.

برای بررسی بیشتر موضوع به بانک ملت شعبه بوعلی قروه که حساب مشتریان سریش‌آبادی به آنجا منتقل شده بود رفتم، پیرمردی حدوداً 70 ساله در صف ایستاده بود، کنارش ایستادم و از وی پرسیدم که آیا برای برداشت از حسابتان اینجا هستید؟ این پیرمرد گفت: نه آمده‌ام حسابم را ببندم. پرسیدم چرا؟ بیان داشت: قبلاً مشتری بانک سریش‌آباد بودم، رفت و آمدم به قروه سخت است، برای همین آمده‌ام تا حسابم را ببندم.

پرسیدم برخورد کارمندان بانک با شما چطور است؟ گفت: چند ساعت است اینجا هستم، اما مدام می گویند قطع است و نمی‌شود حساب‌تان را ببندیم.

پرسیدم: قبل از تعطیلی بانک به شما اطلاع داده بودند که شعبه تعطیل می‌شود؟ اظهار داشت: نه، اگر گفته بودند قبل از تعطیلی حسابم را می‌بستم که اینطور سرگردان نشوم.

خانم جوانی که کنار دست وی ایستاده بود، گفت: من هم از سریش‌آباد آمده‌ام، دبیر هستم؛ چند وقت پیش حسابی به مبلغ هشت میلیون ریال باز کرده بودم و امروز آمده‌ام ببندم، فرزند خردسال دارم و نمی‌توانم برای کارهای بانکی به قروه بیایم، برخورد تحویلدار اصلاً مناسب نیست، مشتریان را بدون نوبت راه می اندازد و من که گفته‌ام می‌خواهم حسابم را ببندم، همچنان در انتظارم.

مشغول گفت‌وگو با این دو نفر بودم که تحویلدار به یکی از مشتریان گفت: دو تومان بده به این آقا(همان پیرمردی که حسابش را می‌بست) و بعد به همان مشتری گفت: 800 هم بده به این خانم، زن جوان نیز به نزد همان مشتری رفت و بسته‌های 5 و 2 هزار تومانی به او داده می‌شود و توصیه می‌کنند که پول‌ها را بشمارد و وی درمانده به بسته‌های اسکناس نگاه می‌کند.

سخن آخر اینکه، مشکلاتی از این دست برای چندمین‌بار است که در گوشه و کنار استان تکرار می‌شود و مسئولان بانک‌ها با تعطیلی شعب و باجه‌های خود تنها با درنظر گرفتن منابع و مصارف خود اقدام به چنین کاری می‌کنند و موجب سرگردانی مردم به‌ ویژه مشتریانی می‌شوند که یارانه خود را از آن شعب دریافت می‌کنند، بنابراین لازم است مسئولان ارشد استان با لحاظ این مشکلات به مسئولان بانک‌ها تذکرات لازم را بدهند.

انتهای پیام/79009/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول