اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

لاوروف و اشتون برنامه هسته‌ای ایران و مسئله سوریه را بررسی کردند

خبرگزاری فارس: برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع در سوریه و مالی؛ در مرکز توجه مذاکرات روز سه شنبه وزیر امور خارجه روسیه و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل بود.

لاوروف و اشتون برنامه هسته‌ای ایران و مسئله سوریه را بررسی کردند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در چارچوب گفت‌وگوهای سیاسی دوجانبه روسیه و اتحادیه اروپا در بروکسل با "کاترین اشتون" مسئول امور بین‌المللی و سیاست امنیتی کمیسیون اروپا دیدار و با وی در خصوص روند اوضاع در سوریه و مالی و همچنین برنامه هسته‌ای ایران به تبادل نظر پرداخت.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه آمده است: طرفین در این دیدار به بررسی وضعیت فعلی و دورنمای روابط دوجانبه در چارچوب طرح «نقشه راه» برای ایجاد فضای واحد روسیه-اتحادیه اروپا با توجه به نزدیک شدن زمان ملاقات سران دولت روسیه و کمیسیون اروپا و همچنین نشست سران روسیه-اتحادیه اروپا در ماه مارس پرداختند.

بر اساس این اطلاعات، توجه خاص سرگئی لاوروف و خانم اشتون روی مسائل دارای اولویت: پیشبرد تلاش‌ها برای لغو رژیم روادیدی برای شهروندان روسی و اروپایی، همکاری در زمینه اقتصادی و انرژی و همکاری در حل و فصل مشکلات مهم بین‌المللی متمرکز بود که مهمترین آنها روند اوضاع در سوریه و مالی و همچنین برنامه هسته‌ای ایران با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری مذاکرات نمایندگان ایران و گروه «1+5» در قزاقستان هستند.  

کاترین اشتون بعد از مذاکرات خود با وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران اعلام کرد که اتحادیه اروپا از مقامات تهران انتظار دارد که نرمش بیشتری در نشست 26 فوریه در آستانه از خود نشان دهند.

وی یادآور شد که با سرگئی لاوروف ضرورت رعایت تعهدات بین‌المللی از سوی مقامات ایرانی را مورد تاکید قرار داده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول