اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت ماه 92 صورت می‌گیرد

برگزاری بخش دانش‌آموزی جشنواره حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از برگزاری بخش دانش‌آموزی این جشنواره در اردیبهشت ماه سال 92 خبر داد.

برگزاری بخش دانش‌آموزی جشنواره حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حسن اسکندری دقایقی پیش در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم(ع) که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرری برگزار شد با اشاره به جایگاه رفیع و والای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: با توجه به شأن بالای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و از آنجا که رهبر معظم انقلاب ری را قبله تهران نامیده است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) کرد.

مدیرعامل مؤسسه منتظران منجی با اشاره به کادر اجرایی این جشنواره اظهار داشت: مؤسسه منتظران منجی به عنوان مجری این جشنواره و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان ری ناظر این رویداد بزرگ فرهنگی بود و بعد از انعقاد تفاهم‌نامه این جشنواره استارت خورد.

وی در ادامه ایجاد سایت اطلاع‌رسانی، تبلیغات محیطی، سامانه پیام کوتاه دعوت از هیئت‌علمی مؤسس منتظران منجی همچون آیت‌الله ممدوحی نماینده مجلس خبرنگان رهبری، حجت‌الاسلام محمد تقدیری رئیس حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، استاد محمد شجاعی و ... از جمله اقدامات ابتدایی این جشنواره بود.

اسکندری با اشاره به برگزاری فراخوان مقالات این جشنواره گفت: سیره و شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سبک زندگی، ولایت‌پذیری و ... محور و موضوع مقالات رسیده بود. موضوعاتی که در راستای دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب تدوین شده بود و این جشنواره با خلق آثاری در این ارتباط به دنبال این بود که گامی در راستای جبران دغدغه‌های مقام معظم رهبری بردارد.

مدیرعامل مؤسسه منتظران منجی با اشاره به آثار ارائه شده در این جشنواره تأکید کرد: نقش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تحولات صدو چند ساله تاریخ ایران سال‌شمار زندگی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله آثار و مقالات ارائه شده در این جشنواره بود.

وی در ادامه خاطره‌نویسی، خوشنویسی، دل‌نوشته پیامکی، همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان‌های استان تهران و.. را از جمله برنامه‌های و بحث‌های مختلف این جشنواره برشمرد و تأکید کرد: پس از بررسی هیئت داوران به نفرات اول تا سوم این جشنواره با اهدای لوح و هدیه تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: بخش ویژه دانش آموزی این جشنواره به همت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در اردیبهشت ماه سال 92 برگزار می‌شود.

اسکندری در پایان تولیدات فرهنگی این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کتاب فرد و جامعه متعالی در کلام امام رضا (ع) به قلم محمد شجاعی پیرامون پیام امام رضا(ع) و حضرت عبدالعظیم(ع)، نرم‌افزار سال‌شمار حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مجله نگین ری، نگارگری و پرده‌خوانی و غیره از جمله تولیدات این جشنواره است.

این گزارش حاکی است آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، علی نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی کثیری از خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان تهران، هنرمندان و اندیشمندان،‌مسئولان ارشد شهرستان ری و استان تهران و امت حزب‌الله و همیشه در صحنه قبله تهران، در تالار شیخ صدوق(ره) آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول