اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدارهای امنیتی فشرده بین مصر و اسرائیل در آستانه سفر اوباما به منطقه

خبرگزاری فارس: طی چند هفته اخیر سفر هیئت‌ها و تیم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره افزایش یافته است که در دیدار با مسئولان مصری مسائل امنیتی مهم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

دیدارهای امنیتی فشرده بین مصر و اسرائیل در آستانه سفر اوباما به منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته نامه فلسطینی «المنار» نوشت: چند هفته اخیر شاهد سفر تیم‌ها و هیئت‌های امنیتی اسرائیل به قاهره است که در ماموریتی امنیتی اعلام نشده به مصر می‌روند و مسائل امنیتی را که شرایط و تحولات کنونی به وجود آورده است، بررسی می‌کنند و نکته قابل توجه در این سفر این است که همزمان با سفر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به منطقه صورت می‌گیرد.

برخی منابع آگاه در قاهره در این باره گفتند که یکی از این هیئت‌های امنیتی که چند روز پیش وارد قاهره شد در یک دیدار سه جانبه مصری-اسرائیلی و آمریکایی شرکت کرد و در این نشست اقدامات دو طرف اسرائیلی و مصری در منطقه مرزی و هماهنگی آنها برای ممانعت از وقوع عملیات مسلحانه علیه اهداف اسرائیلی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. 

بر اساس این گزارش این هیئت امنیتی اسرائیلی که مسئله مزبور را پیگیری می‌کند ارتباطی با دیگر تیم‌های امنیتی اسرائیلی که اجرای توافقات حاصل شده در جنگ اخیر غزه، تحت نظارت مصر و حمایت آمریکا را دنبال می‌کند، ندارد و هدف از این مذاکرات نیز کاهش تدریجی محاصره نوار غزه برای دستیابی به رفع کامل محاصره است و همزمان با آن عملیات میدانی مسئولان مصری در منطقه مرزی و بستن تونل‌ها را شاهد هستیم.

بنابر این گزارش برخی منابع گفتند که یکی از هیئت‌های امنیتی اسرائیل که اخیرا به قاهره سفر کرد در دیدار کاملا محرمانه با مسئولان امنیتی که چند ساعت به طول کشید، دستیابی به توافقی درباره آزادسازی متقابل زندانیان اسرائیلی و مصری و پایان دادن به مسائل حل نشده در پرونده بازداشت‌شدگان دو طرف را بررسی کرد.

این منابع گفتند که هیئت‌های امنیتی اسرائیلی حامل پیشنهادی در این باره به طرف مصری بودند و پیش‌بینی می‌شود که طرف مصری در سفر رسمی به اسرائیل در اوایل هفته آینده، پاسخ این پیشنهاد را ارائه کند.

این منابع همچنین گفتند که ازدحام خط قاهره-تل‌آویو و سفرهای فشرده مسئولان امنیتی اسرائیل به مصر به دلیل وجود تعدادی از مسائلی است که ضرورت دارد حل شود و دو طرف نیز به تحقق دستاورد در رابطه با مبارزه با قاچاق سلاح از طریق سینا تمایل دارند و اسرائیل بارها درباره آن با آمریکا صحبت کرده و دو طرف امیدوار هستند که پیش از سفر اوباما به منطقه این مسائل حل شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول