اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروه‌ها و احزاب مخالف بحرینی عنوان کردند

اتهامات تازه رژیم بحرین بی‌اساس است/ اعتراف‌گیری زیر شکنجه

خبرگزاری فارس: احزاب و گروه‌های مخالف در بحرین اتهامات اخیر رژیم آل خلیفه را بی پایه و اساس توصیف و تاکید کردند که اعتراف گیری از بازداشت شدگان زیر شکنجه انجام می‌شود.

اتهامات تازه رژیم بحرین بی‌اساس است/ اعتراف‌گیری زیر شکنجه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، احزاب و گروه‌های مخالف شامل جمعیت وفاق ملی اسلامی، وعد، قوی، ترقیخواه، وحدت‌گرا و الاخاء در بیانیه ای گفتند: اعلامیه دستگاه‌های امنیتی مبنی بر کشف "یک هسته تروریستی" چیز جدیدی نیست و پیش از این نیز اعلامیه‌های زیادی مطرح شده بود که بعدا تایید شد؛ اتهامات وارده بی پایه واساس بوده و اکثر اعترافات زیر شکنجه گرفته شده است.

این بیانیه افزود: زمان برای اصلاح ساختار همه دستگاه‌های امنیتی و تغییر رویکرد آنها فرا رسیده است تا همگام با حقوق شهروندی مساوی و احترام به حقوق بشر حرکت کند و همچنین زمان آن فرا رسیده تا نهاد دادستانی کل اصلاح شود تا اینکه بی طرف و کاملا مستقل از وزارت کشور و سایر دستگاههای امنیتی عمل کند و اصلاحات دستگاه قضایی نیز فوری شروع شود.

این بیانیه از دستگاه حاکم بار دیگر خواست تا به اصل آزادی های عمومی و توانایی مردم برای برگزاری تظاهرات و اعتراضات و تحصن از جمله در شهر منامه متعهد باشد و محافظت از حقوق دیگران و منافع آنها و عدم زیان رسیدن به این منافع ضروری است.

این احزاب و گروههای مخالف همگان را به پایبندی به فعالیت و تحرک مسالمت آمیز به عنوان یک گزینه ثابت و جلوگیری از هرگونه خشونت و خشونت متقابل تاکید کردند و این مبانی و اصول را غیرقابل سازش دانستند زیرا از حقوق اساسی بشر به شمار می رود.

این بیانیه بر ضرورت اجرای گفتگوی ملی جدی تاکید کرد که بتواند کشور را از بحران سیاس قانونی دوساله خارج کند و این کار برمبنای "اصل مردم منبع همه قدرتها هستند"- صورت گیرد.

این بیانیه همچنین خواهان مهیا کردن فضای گفتگو از طریق کاهش برخورد امنیتی و اجرای تعهدات حکومت در مقابل ملت و افکار عمومی جهان شد.

این احزاب و گروههای مخالف همچنین بر پایبندی خود به اصولی تاکید کردند که آن را در اعلامیه "مبانی بدون خشونت" اعلام داشته اند و این اصول بر احترام به حقوق اساسی مردم و نروهای جامعه ودفاع از آن تاکید می کند.

این بیانیه تاکید کرد: تماس با جامعه بین المللی برای تشریح دیدگاه مخالفان سیاس و گوش فرا دادن به نظرات دیگران از امور بدیهی است که نباید تعجب یا مخالفت کسی را برانگیزد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله  اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول