اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفان «چاک هیگل» بالاخره به برگزاری رأی اعتماد او رضایت دادند

خبرگزاری فارس: سناتورهای جمهوری‌خواه که در تلاش برای قرار دادن چوب لای چرخ نامزد «باراک اوباما» برای اداره پنتاگون هستند،‌ در نهایت رضایت دادند جلسه استماع «چاک هیگل» به زودی برگزار شود.

مخالفان «چاک هیگل» بالاخره به برگزاری رأی اعتماد او رضایت دادند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، سناتورهای جمهوری‌خواه که با نامزدی «چاک هیگل» برای اداره رهبری پنتاگون مخالف بودند در نهایت موافقت کردند که رأی‌گیری برای دادن رأی اعتماد به این کاندیدای منتخب اوباما را برگزار کنند.

مخالفان جمهوری‌خواه در حال ارسال سیگنال‌هایی هستند مبنی بر آنکه تلاش «چاک هیگل» برای رسیدن به ریاست وزارت دفاع آمریکا، احتمالاً در هفته‌ آینده، رأی اعتماد سنا را دریافت می‌کند.

منتقدان هیگل می‌گویند که او یک فرد افراطی است و برای اداره ارتش آمریکا کفایت لازم را ندارد  اما یکی از مقامات ارشد کاخ سفید نگرانی عمیقی درباره به تأخیر افتادن جلسه رأی اعتماد او دارد.

«جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه کنگره در خصوص هیگل گفت: نه، من فکر نمی‌کنم که او کفایت داشته باشد اما نباید بیش از این نامزدی وی به حالت تعلیق درآید زیرا فکر می‌کنم به اندازه‌ کافی زمان برای دریافت پاسخ‌ها بوده است.

مک‌کین و دیگر جمهوری‌خواهان منجر به برانگیخته شدن خشم «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا شده‌اند زیرا جلسه رأی اعتماد هیگل را به تعویق انداختند و اجازه ندادند که هر چه زودتر تیم امنیت ملی دور دوم ریاست‌جمهوری آمریکا آغاز به کار کند.

نمایندگان کنگره همچنین جلسه رأی اعتماد «جان برنان» برای اداره سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» را نیز به دلیل مسائلی چون حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به تعویق انداختند.

منتقدان هیگل بر این باورند که وی به اندازه کافی از رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کند زیرا پیشتر او گفته بود که سناتور آمریکایی است و سناتور اسرائیلی نیست و از برخی سیاست های رژیم صهیونیستی حمایت کرده بود.

مسئله دیگری که منتقدان هیگل را خشمگین کرده است، ایران است زیرا وی پیشتر برخی از اعمال فشارها به ایران به دلیل دنبال کردن برنامه هسته‌ای را مورد انتقاد قرار داده بود.

سناتورهای جمهوری‌خواه همچنین اظهارات پیشین هیگل و انتقاد وی از دولت «جرج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به چالش کشیدند و هفته گذشته جلسه رأی اعماد وی را به تعویق انداختند اما اشاره کردند که بعد از آنکه سناتورها در 25 فوریه از تعطیلات بازگردند، جلسه رأی اعتماد مجدداً برگزار می‌شود.

«لیندسی گراهام» یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه مخالف هیگل به نامه‌ای اشاره کرد که هیگل در پاسخ به سوالات درباره اظهاراتش در خصوص اسرائیل به او داده بود. گراهام گفت تا زمانی که مسئله جدیدی پیش آید به حرف‌های هیگل اکتفا می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، به تعویق افتادن جلسه رأی اعتماد هیگل همچنین به مخالفان وی فرصت بیشتری داده تا مخالفت‌های بیشتری را با او مطرح کنند.

«دنیس مک دوناف» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در یک مصاحبه تلویزیونی در خصوص به تعویق افتادن جلسه رأی اعتماد هیگل گفت که این مسئله یک نگرانی بسیار بزرگ است و هیگل در ذهن خود یک مسئله را می‌پروراند و آن این است که چگونه می‌توانیم از کشور محافظت کنیم و هیچ گونه نگرانی از افشای هرگونه مطالبی درباه هیگل وجود ندارد.

هفته گذشته، اوباما از سناتورهای جمهوری‌خواه بدلیل به تعویق انداختن جلسه رأی اعتماد هیگل انتقاد کرد و اعلام کرد که آنها در واقع امنیت ملی را به بازی گرفتند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول