اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مشکلات عمران شهری خورموج

یاد خیابان‌های صاف شهر بخیر

خبرگزاری فارس: چرا مدیریت شهرداری خورموج نسبت به جان مردم بی تفاوت است آیا باید اتفاقی رخ دهد تا شهردار اقدام کند؟

یاد خیابان‌های صاف شهر بخیر

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بیش از 34 روز از فرو رفتن ضلع غربی پل روبروی پمپ بنزین شماره دو شهر خورموج می‌گذرد و هر لحظه امکان وقوع تصادف در این مسیر به خصوص در ساعات پایانی روز که پر رفت آمد است وجود دارد اما تاکنون شهرداری خورموج هیچگونه اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

آیا باید اتفاقی بیفتد، خانواده‌هایی را داغدار کند تا مسئولان به فکر بیفتند آیا باید بعد از وقوع حادثه و بعد از عذرخواهی‌های مصلحتی و قول، به تصحیح به اشکال بپردازیم.

مهندس تیموری یکی از شهروندان خورموجی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در دشتی گفت: من در عجبم که چرا مدیریت شهری خورموج فکری به حال ترمیم این پل که بیش از یک ماه است قسمتی از آن فرو ریخته نمی‌کند آیا باید اتفاقی رخ دهد تا مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند؟

حسین راننده تاکسی بین راهی که در مسیر چغادک به کنگان کار می‌کند، گفت: شما را به خدا بگویید، چندین مرتبه نزدیک بوده است که در کنار این پل تصادف کنیم، به فکر مردم باشید.

نگاهی گذرا به بعضی از خیابان‌های شهر خورموج

امروز مردم می‌گویند کاش هیچ وقت گاز به ما نمی‌دادند تا امروز خیابان‌ها و کوچه‌های شهر به این روز نمی‌افتاد.

امروز شاهد تغییرات جدیدی در طول خیابان و کوچه‌های شهر خورموج هستیم که مجموعه‌ای از پرسش‌ها و اما و اگرها را در ذهن هر شهروند رهگذر ایجاد می‌کند.

اما حالا با گذشت بیش از یکسال از گازکشی خیابان‌ها و پرداخت حق تخریب آسفالت خیابان‌ها باز هم شاهد چاله چوله‌های خیابان‌ها هستیم که مردم را عذاب می‌دهد ولی آقایان که به میز ریاست چسبیده‌اند نسبت به این مسائل هیچ گونه عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

شهر خورموج امروز به یک روستای بزرگ تبدیل شده است هر چند امام جمعه خورموج چندین مرتبه در خطبه‌های نماز جمعه به مسئولان ذیربط تذکر داده است اما گوش شنوایی نیست.

وضعیت نامناسب خیابان‌های شهر خورموج که از سال گذشته موجب اعتراض 90 درصدی شهروندان شده بود، با وجود اینکه تا حدودی با تلاش مسئولان استانی بعضی از کوچه‌ها برطرف شده اما هنوز تا تبدیل‌شدن به وضع مطلوب کار زیادی را می‌طلبد و آیا می‌توان به این مدیریت شهری که هیچ گونه تعاملی با مردم ندارد امیدوار بود.

وضعیت خیابان‌ها در برخی خیابان‌های شهر خورموج (خیابان پاسداران کوچه‌های متصل به مسجد دشتی‌ها، کوچه پست سابق، شهید نظامی، شهیدان فقیه و شهرک‌ها) به حدی است که اهالی آن مجبورند تا از مسیرهای دیگر خود را به خیابان‌های مورد نظر برسانند زیرا معتقدند که هر دو ماه یکبار باید جلوبندی ماشین‌های شخصی خود را عوض و تعمیر کنند.

با توجه به اینکه استاندار بوشهر سرزده از کوچه‌های شهر خورموج بازدید داشته‌اند انتظار می‌رود که مدیران ضعیف توبیخ شوند.

هر چند این را همه می‌پذیرند که قیمت سرسام آور قیر خدمات‌رسانی به مردم را کند کرده است اما با زیرسازی و غلطک می‌توان کوچه‌های شهر را تا حدودی بهسازی کرد.

ترمینال خورموج هنوز احداث نشده است

هر چند توسط اداره گاز شهرستان تاکنون بابت حفاری‌های صورت گرفته مبلغ یک میلیارد و 560 میلیون و 220 هزار تومان به  شهرداری خورموج پرداخت شده است اما مدیریت ضعیف شهرداری نتوانسته است خیابان‌ها را سر و سامان بدهد اما اخیرا به دنبال مدیریت منطقه گردشگری بنگه و میدان ورودی جنوب شهر (محمد آباد است) که هیچ ربطی به شهرداری ندارد، هستند.

اگر مدیریت شهری خورموج به دنبال حل مشکلات شهری خورموج است چرا تاکنون تنها ترمینال احداثی خورموج را که دو سال پیش قول داده بودند به اتمام برساند تمام نشده؟ آیا فشار بعضی از اعضای شورای شهر باعث شده است تا تنها ترمینال شهر به فراموشی سپرده شود؟

هر چند تلاش‌هایی صورت گرفت کارخانه آسفالت در دشتی احداث شود اما این جای سوال است که آیا کارخانه آسفالتی که مسئولان شعار می‌دادند این بود که هیچ درآمدی برای شهر نداشته باشد و فقط پیمانکارانی بتوانند از آن بهره‌برداری کنند؟

مردم از اداره کل بازرسی استان بوشهر استمداد می‌طلبند در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند.

 

=============

اسماعیل حاجیانی - خورموج

انتهای پیام/66001/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول