اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر راه و شهرسازی

تقاطع غیر همسطح محور امام رضا (ع) ـ خاورشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: پروژه تقاطع غیر همسطح محور امام رضا (ع) ـ خاورشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

تقاطع غیر همسطح محور امام رضا (ع) ـ خاورشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران دقایقی پیش، پروژه تقاطع غیر همسطح خاورشهر با محور امام رضا (ع) با حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی افتتاح شد.

عملیات پروژه تقاطع غیرهمسطح محور امام رضا (ع) ـ خاورشهر در سال 1389 توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با هدف رفع یک نقطه پرحادثه در راه‌های استان تهران، صرفه‌جویی در مصرف سوخت در زمان و ... آغاز شد.

ذینفع‌های این پروژه شامل اهالی خاورشهر، مراجعه‌کنندگان به مرکز تعویض پلاک خاوران و آرامستان ارامنه هستند. 

تقاطع محور امام رضا (ع) ـ خاور شهر مشتمل بر پل زیرگذر به دهانه 22.5 متر و به طول 55 متر به انضمام رمپ و لوپای آن به صورت ضربدری کامل و دارای سه خط سواره رو به سمت شمال و دو خط سواره رو به سمت جنوب تقاطع است.

این پروژه طی 30 ماه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است، اعتبار صرف شده در ارتباط با این پروژه با احتساب رفع معارضین آن 180 میلیارد ریال است.

نکات مهم و اساسی در رابطه با ویژگی‌ها و اقدامات صورت گرفته در ارتباط با این پروژه شامل 311 هزار و 800 مترمکعب عملیات خاکی، 12 هزار و 900 مترمکعب اساس و زیر اساس، شش هزار و 900 کیلوگرم هلیمکت، هشت هزار و 600 تن دیندر، دو هزار و 300 کیلوگرم هک کت، چهار هزار و 300 تن توپکا، 52 هزار متر مربع آسفالت‌تراشی، 935 مترمکعب حفاری شمع، 935 مترمربع اجرای شمع بتنی، 27 هزار و 500 مترمکعب پی‌کنی، پنج هزار و 600 مترمکعب بتن‌ریزی درجا، هفت هزار و 200 مترمربع قالب‌بندی، 410 مترمکعب تیر پیش‌ساخته، 100 هزار مترمکعب قالب‌بندی تیر پیش‌ساخته، 485 تن آرماتور‌بندی، چهار هزار و 200متر طول جدول‌کاری و 810 مترمربع احداث بنای ساختمان است.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار و امام جمعه خاورشهر تا دقایقی دیگر با حضور در گلزار شهدای خاورشهر به مقام والای شهدا ادای احترام کرده و بار دیگر با آرمان‌های والای امام، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق می‌کنند.

انتهای پیام/2462/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول