اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوضاع سوریه و کره شمالی؛ موضوع مذاکرات لاوروف و جان کری

خبرگزاری فارس: وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در جریان مذاکرات تلفنی خود راه‌های حل بحران در سوریه و اوضاع پیرامون کره شمالی و همچنین امکان دیدار دوجانبه در آینده نزدیک را بررسی کردند.

اوضاع سوریه و کره شمالی؛ موضوع مذاکرات لاوروف و جان کری

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با "جان کری" وزیر امور خارجه جدید آمریکا به بررسی امکان ملاقات در آینده نزدیک و همچنین حل و فصل مناقشه در سوریه و اوضاع پیرامون کره شمالی پرداخت.

در بیانیه دفتر اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه آمده است: در تاریخ 17 فوریه مذاکرات تلفنی بین وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا صورت گرفت که طرفین در جریان آن به تبادل نظر در خصوص راه‌های حل و فصل مناقشه در سوریه با تاکید بر لزوم توقف خشونت‌ها در این کشور از سوی همه طرفین مناقشه و آغاز گفت‌وگوهای ملی بین دولت و مخالفان پرداختند. 

در این بیانیه یادآوری شده است که طرف روسی در این مذاکرات اوضاع در جنوب شرق آسیا را نیز با توجه به آزمایش اخیر هسته‌ای کره شمالی مطرح نمود.

بر اساس این اطلاعات، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا همچنین توافق کردند که در خصوص این دو مشکل و سایر مسائل مهم بین المللی و همچنین روابط دوجانبه و بخصوص امکان دیدار شخصی در آینده نزدیک، با یکدیگر در تماس باشند.

چند روز اخیر وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که جان کری به هیچ وجه نمی‌تواند با همتای روسی خود تماس برقرار کند تا با وی در خصوص روند اوضاع پیرامون سوریه و کره شمالی گفت‌وگو کند.

وزارت امور خارجه روسیه علت این مسئله را سفر سرگئی لاوروف به چند کشور آفریقایی و عدم حضور وی در مسکو اعلام کرده بود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول