اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

ایجاد 158 پایگاه جشن نیکوکاری در کردستان/ توسعه شبکه‌های امداد محله

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی از ایجاد 158 پایگاه ثابت و سیار به منظور جمع‌آوری کمک‌‌های مردمی توسط این نهاد مقدس در جشن نیکوکاری امسال استان خبر داد.

ایجاد 158 پایگاه جشن نیکوکاری در کردستان/ توسعه شبکه‌های امداد محله

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشن نیکوکاری که با حضور معاونین حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: جشن نیکوکاری امسال نیز همچون سال‌های گذشته همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، میزان کمک‌های مردمی استان کردستان در جشن نیکوکاری سال گذشته 396 میلیون تومان بود که نسبت به سال قبل از آن رشد خوبی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد:‌ انتظار امسال ما در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری تحقق 100 درصدی برنامه‌ها است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه تحقق کامل برنامه با وجود تحریم‌های اقتصادی نیازمند تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی صحیح است، افزود: ارائه ایده‌های نوین به منظور تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در جشن نیکوکاری باید اولویت مدیران شهرستانی باشد.

به گفته وی، استفاده بهینه از ظرفیت نهادها و سازمان‌های عضو ستاد برگزاری جشن نیکوکاری نیز از دیگر اولویت‌هایی است که باید از سوی مدیران و معاونین حوزه مشارکت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

توسعه شبکه‌های امداد محله

موسی‌نژاد خواستار تلاش بیش از پیش حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در توسعه شبکه‌های امداد محله در سطح استان شد و گفت: این مهم از اولویت‌های این نهاد بوده و لازمه تحقق 100 درصدی آن تلاش همه فعالان حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در سطح استان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان بر شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه مشارکت‌های مردمی در هر شهرستانی تاکید کرد و افزود: ‌شناسایی ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی بر اساس آن می‌تواند نقش بسزایی در توسعه مشارکت‌های مردمی و رفع مشکلات نیازمندان داشته باشد.

موسی‌نژاد اضافه کرد: در کنار اجرای هر برنامه‌ای توجه به بحث آسیب‌شناسی به منظور رسیدن به نتیجه قابل قبول الزامی است.

وی تصریح کرد: باید مشکلات و کاستی‌های سال‌های گذشته در حوزه‌ مشارکت‌های مردمی بررسی و جاهایی که واقعا کم‌کاری صورت گرفته شناسایی شوند.

تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان بر تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین در شهرستان‌های مختلف استان تاکید کرد و افزود: در برخی از شهرستان‌ها که بانک اطلاعاتی خیرین ایجاد شده، تاثیر بسزایی در توسعه بیش از پیش کمک‌های مردمی داشته است.

به گفته موسی‌نژاد، برگزاری جشن‌ گلریزان با حضور خیرین در شهرستان‌ها ضمن شناسایی آنان زمینه رفع مشکلات بسیاری از نیازمندان و محرومین زیرپوشش این نهاد را فراهم می‌کند.

وی بر ارتباط‌گیری بیش از پیش با مشترکین صدقات در سطح استان تاکید کرد و گفت: ارتباط هدفمند با مشترکین صدقات نقش بسزایی در توسعه هرچه بیشتر مشارکت‌های مردمی و اجرای کیفی برنامه‌هایی چون جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها و دیگر برنامه‌های این نهاد دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه خدمت در این نهاد را توفیقی الهی برای کارکنان و امدادگران عنوان کرد و اذعان داشت: کمیته امداد به عنوان حلقه ارتباطی بین اغنیا و فقرا زمینه رفع مشکلات نیازمندان را فراهم می‌کند و خدمت در چنین نهادی لطفی الهی است که باید با ارائه خدمت هر چه بهتر به ولی‌نعمتان شکرانه این نعمت را بجا آوریم.

موسی‌نژاد در پایان با بیان اینکه شعار امسال جشن نیکوکاری همت مردمی، سلامت و توانمندی خانواده‌هاست، ابراز امیدواری کرد برگزاری این جلسه منشوری کاری برای برگزاری هرچه باشکوه جشن نیکوکاری در سطح استان باشد.

انتهای پیام/79002/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول