اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی آبپخش مطرح کرد

نابودی کامل اتوبان برازجان در صورت سیل مجدد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی آبپخش با انتقاد از احداث اتوبان برازجان گناوه در مسیر رودخانه گفت: این اتوبان در صورت سیل مجدد به طور کامل نابود می‌شود.

نابودی کامل اتوبان برازجان در صورت سیل مجدد

مصطفی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: مسئله اتوبان دغدغه اصلی مردم این شهر است و شورای اسلامی شهر به ‌نمایندگی از مردم در سال‌های گذشته پیگیری‌های گسترده‌ای در این راستا انجام داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش ادامه داد: در یک سال گذشته اعتراضات مردمی نسبت به مسیر احداث اتوبان شدت یافته و اوج نارضایتی مردم از انتخاب مسیر احداث اتوبان و نحوه اجرای طرح را شاهد بوده‌ایم و در نشست‌های متعدد، مردم اعتراض خود را به ‌گوش مسئولان استان و شهرستان نیز رسانده‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: سال‌های طولانی مردم دیار آبپخش از جاده ارتزاق کرده‌اند و شاهد شکل‌گیری مشاغل آزاد و خدماتی زیادی در حاشیه جاده بوده‌ایم و قطعاً با احداث اتوبان جدید که فاصله بسیار زیادی از شهر آبپخش دارد، شاهد بیکاری و رکود بسیاری از مشاغل این شهر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در دوران استاندار سابق، اعضای شورای اسلامی و جمعی از معتمدان محلی در نشستی با ایشان دیدگاه‌های کارشناسی، فنی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... مربوط به تغییر مسیر اتوبان را برای وی تشریح کردند، اما بنا به دلایل نامشخص و مجهول هیچ اقدامی در خصوص رفع این مشکل صورت نگرفت.

این مسئول با بیان اینکه احداث اتوبان در مسیر فعلی تضییع بیت‌المال را به دنبال دارد، اذعان داشت: مسیر انتخابی افراد کارشناس در مسیر رودخانه و باتلاق قرار دارد و بدون شک بی‌توجهی به اظهارات مسئولان و کارشناسان آبپخش، سبب هدررفت مبالغ هنگفت و زیادی از بیت‌المال می‌شود.

نابودی کامل اتوبان در صورت سیل مجدد

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش عنوان کرد: در جریان سیل آذرماه شاهد آب‌گرفتگی مسیر احداث اتوبان بوده‌ایم و در صورت وقوع سیل و جاری شدن آب در مسیر رودخانه که پدیده‌ای دور از انتظار نیست، اتوبان به‌ صورت کامل نابود می‌شود.

رضایی یادآور شد: برای ما جای سئوال است که چگونه در طرحی که به قول مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کارشناسی‌های گسترده صورت گرفته، به چنین مسئله ساده‌ای توجه نشده و به تذکر مسئولان و کارشناسان محلی که آشنایی بیشتری با منطقه دارند نیز هیچ توجهی نکرده‌اند و همان رویه قبل خود را ادامه داده‌اند.

وی ابراز داشت: احداث مسیر چهاربانده از روستای بویری تا روستای کلل برای حفظ موقعیت شهر آبپخش وعده‌ای است که مدیرکل راه و شهرسازی داده که گویا به فراموشی سپرده شده و آقایان مسئول هیچ قصدی برای اجرای این طرح ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش متذکر شد: صورتجلسه احداث مسیر چهاربانده از روستای بویری تا روستای کلل وجود دارد و مدیرکل راه و شهرسازی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و اینجانب این صورتجلسه را امضا کرده‌ایم.

رضایی اذعان داشت: انتظار نداشتیم، صورتجلسه‌ای که حاصل پیگیری‌های گسترده منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر است در حد یک کاغذ باطله باشد و با گذشت چندین‌ماه هیچ اقدامی در این خصوص را شاهد نباشیم.

وی با تأکید بر آنکه مسئولان باید به قول‌های خود عمل کنند، گفت: مسئولان یا به مردم وعده ندهند یا اگر به مردم وعده دادند، باید به آن عمل کنند، خصوصاً مسئولان دولتی که ادعای خدمت‌گذاری و عدالت‌محوری دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: مصوبات و پروژه‌هایی در حوزه فعالیت راه و شهرسازی در آبپخش وجود دارد که یا به آنها عمل نشده و یا نیمه‌کاره رها شده‌اند.

رضایی اظهار داشت: ایجاد روشنایی در محور پل کلل از پروژه‌های مهمی است که با وجود اینکه بیش از دو سال از زمان آغاز آن می‌گذرد، تنها شاهد نصب تعداد محدودی پایه چراغ در پل کلل بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: پل کلل از محورهای مواصلاتی مهم استان است و سالانه شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم که خسارات جانی و مالی زیادی به دنبال داشته است و نصب پایه‌های روشنایی در ایجاد امنیت مسیر بسیار اثرگذار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش بیان داشت: انتظار داریم، صفایی که عالی‌ترین مقام در حوزه راه و شهرسازی در استان بوشهر است، یک‌بار هم به نظر کارشناسان و اعضای شورای اسلامی شهر آبپخش توجه کرده و بر این اساس ایجاد روشنایی در محور پل کلل را پیگیری کند.

رضایی در پایان عنوان کرد: چه دلیلی وجود دارد که پروژه‌ای که اعتبار به آن اختصاص یافته، پس از اجرای درصد کمی از طرح رها شود؛ با وجود گذشت مدت‌ زمان دو سال از تعطیلی پروژه، هیچ پیگیری و تلاشی از ناحیه مسئولان شهرستان و استان در این زمینه شاهد نیستیم.

انتهای پیام/2451/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول