اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی اصفهان خبر داد

سبک‌سازی و تعمیر 80 مسجد جامع اصفهان

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی اصفهان گفت: در طول شش ماهه گذشته 80 مسجد جامع در استان اصفهان سبک‌سازی و تعمیر شده‌اند و اقدامات اساسی برای مرمت آنها انجام شده است.

سبک‌سازی و تعمیر 80 مسجد جامع اصفهان

محسن مصلحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: میراث فرهنگی اصفهان به کمک استادکاران و متخصصان میراث فرهنگی همواره در حال اقداماتی برای  حفاظت از بناهای تاریخی این شهر است اما این مسایل کمتر در رسانه‌ها انعکاس پیدا می‌کند.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌های گروهی برای انعکاس اخبار بدون پشتوانه علمی درباره آثار تاریخی اصفهان گفت: همه در کار ما دخالت می‌کنند، البته این حق را به دوستداران میراث فرهنگی می‌دهیم که درباره آثار تاریخی اصفهان اظهار نظر کنند اما درست نیست که رسانه‌های گروهی بدون تحقیق نظر فردی که به طور مثال مدرک دامپزشکی دارد را به عنوان کارشناس و دوستدار میراث فرهنگی منتشر کنند.

سرپرست میراث فرهنگی اصفهان  تاکید کرد: به طور مثال چندی پیش رسانه‌های گروهی اعلام کردند که پل شهرستان نیز نم کشیده است و این در حالی است که تنها چند آجر در دیواره پل شهرستان به دلیل رسوخ آب باران، رطوبت و فرسودگی گچ‌ها فرو افتاده بود که بلافاصله در سر جای خود قرار گرفت.

وی ادامه داد: این آسیب‌ها در طول زمان با توجه به قدمت آثار تاریخی طبیعی است و در تمام دنیا رخ می‌دهد اما در هیچ کجای دنیا تنها خبر مشکل در آثار را گزارش نمی‌دهند و اقدامات مرمتی نیز زیر ذره‌بین قرار گرفته و انعکاس پیدا می‌کند.

مصلحی تاکید کرد: دو سال است قلعه شاه‌دژ اصفهان با مشارکت میراث فرهنگی اصفهان و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال تعمیر است، اما رسانه‌های گروهی کمتر خبری درباره  این اثر متعلق به دوره ساسانی و سختی‌های مرمت آن به دلیل آنکه در نوک کوه صفه قرار دارد، منتشر کردند.

وی ادامه داد: جای تأسف دارد که این گونه زحمات دیده نمی‌شود، گویی رسانه‌های گروهی تنها منتظرند یک نفر غیر کارشناس صحبتی درباره یکی از آثار اصفهان مطرح کند تا آنها بدون تحقیق از کارشناسان اداره میراث فرهنگی بلافاصله آن را تیتر نخست خود کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اصفهان تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی اصفهان زمانی که مشکلی برای یکی از آثار به وجود می‌آید اطلاعات لازم درباره مشکل پیش آمد، روند  مرمت و موارد دیگر را بلافاصله در سایت خود منتشر می‌کند که کافی است رسانه‌های گروهی پیش از اظهار نظر نگاهی به آن بیندازند.

وی با بیان اینکه 20 هزار اثر تاریخی در اصفهان داریم، گفت: با این تعداد آثار و با برآورد هزینه نگهداری و تعمیر آنها میراث فرهنگی اصفهان نیازمند بودجه پایدار و مداوم 10 ساله است تا بتوان این آثار را مدیریت کرد و این در حالی است که به این مسئله کمتر توجه می‌شود.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول