اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از انرژی هسته‌ای

عزتی که می‌ماند؛ کشوری که به پیشرفت می‌رسد...

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب دیروز در جمع پرشور مردم تبریز مانند همیشه با فرمایشات خود حرکت بر خط سیر ترسیم شده برای عزت، آبرو و پیشرفت روزافزون کشور را تبیین فرمودند.

عزتی که می‌ماند؛ کشوری که به پیشرفت می‌رسد...

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایشان با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال و شرکت اقشار مختلف مردم در راهپیمایی آن روز بزرگ، آن را نشانه‌ای برای حضور چشمگیر مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب و مایه یأس و نومیدی دشمنان ارزیابی کردند و یکبار دیگر به تبیین سیاست ملت ایران در مواجهه با کشورهای غربی در خصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای پرداختند. 

تبیین بیانات داهیانه رهبر معظم انقلاب از چند منظر حایز اهمیت است؛

1- معظم‌له در فرمایشات خود با تاکید بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، یکبار دیگر آنرا حقی مسلم برای ملت ایران ارزیابی کرده و در عین حال فرمودند که "اگر ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را داشت آمریکا به هیچ وجه نمی‌توانست جلوی ملت ایران را بگیرد".

و این بدان معنا  است که حرکت نکردن جمهوری اسلامی به سمت ساخت سلاح هسته‌ای، نه برای خوش آمدن و یا ناراحت شدن کشورهای غربی، بلکه به دلیل این است که به هیچ عنوان اعتقادی به ساخت وسایل کشتار جمعی نداشته و حرکت در این مسیر را جنایتی بزرگ در حق بشریت می‌دانند.

2- رهبر فرزانه انقلاب در فرمایشات خود با تاکید بر این نکته اساسی که ملت ایران بر مبنای یک عقیده و اعتقاد راسخ سلاح هسته‌ای را جنایت بر ضد بشریت می‌داند، یکبار دیگر بر عدم تولید آن و محو سلاح هسته‌ای در جهان تاکید کردند.

3- ایشان ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران را ‌یک تقلب بزرگ ارزیابی نمودند و منظور آنها از فرافکنی در این قضیه را تنها جلوگیری از حق قطعی و مسلم ملت ایران در غنی‌سازی هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دانستند.

4- مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با برشمردن دشمنی همه جانبه کشورهای غربی با ملت ایران، به جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی شبکه خبری تحت تسلط صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها اشاره کردند و هدف اصلی آنها را فریب دادن افکار عمومی جهان، ‌منطقه و ایران دانستند که طی آن شبکه رسانه‌ای جهانی با انعکاس برعکس بیانات دولتمردان ایران به تحریف واقعیت‌های موجود می‌پردازند.

5- ایشان معنای حقیقی گفت‌وگو در عرف آمریکا و غربی‌ها را پذیرش حرفهای آنان در پای میز مذاکره خواندند و هیچ منطقی را با سازوکار طراحی شده توسط آنها منطبق ندانسته و با توجه به نگاه حاکم بر دولتمردان آمریکایی و انتظار آنها برای تسلیم شدن ایران، ارزیابی کردند که حتی اگر دولت ایران هم پیشنهاد گفت‌وگو با آنها را بپذیرد با روند موجود مذاکرات به جایی نخواهد رسید.

معظم‌له در بخشی از فرمایشات خود به بحث تحریم‌ها و ارتباط آن با پیشنهاد مذاکره با غرب اشاره کردند و فرمودند که آنها به خیال خام خود فکر می‌کنند ملت ما از تحریم‌ها به ستوه آمده‌اند و با شنیدن این وعده، مشتاق مذاکره با آمریکا خواهند شد در حالی که هدف تحریم ها، همچنانکه بارها گفته اند خسته کردن ملت ایران و جدا کردن ملت از نظام اسلامی است بنابراین اگر مذاکره هم انجام شود اما ملت همچنان در صحنه باشد و بر حقوق خود پافشاری کند،‌ تحریم‌ها وجود خواهد داشت.

7- رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند که ملت ایران همواره بدنبال شکوفایی و رونق و رفاه کامل است اما حاضر نیست این هدف را با ذلت و با تسلیم شدن و در مقابل زورگویان جهانی بدست بیاورد بلکه شجاعانه با فعال کردن توانایی‌ها و نیروهای داخلی و عبور سرافرازانه و قدرتمند از منطقه خطر تحریم‌ها را به مرحله‌ای برای رشد و شکوفایی بیشتر تبدیل خواهد کرد.

با بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز این نکته اساسی که همواره مورد تأکید ایشان بوده است در ذهن متبادر می‌شود که ملت بزرگوار ایران همواره در مقابل تهدیدها و تحریم‌های کشورهای غربی ایستاده و علی‌رغم اینکه در مقابل سخنان و رفتار منطقی طرف مقابل پاسخ مناسب خواهد داد، نه به جهت خوش‌آمد یا نگرانی آنها، بلکه بر مبنای اعتقاد راسخ خود بدنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

کوتاه سخن اینکه؛ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بدانند که ملت بزرگوار ایران همواره با تبعیت از فرمایشات رهبر فرزانه خود، بیانات ایشان را با جان و دل پذیرا بوده و در همه حال پیرو رهبر و قائد خود خواهند بود.

انتهای پیام/79008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول