اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض اتحادیه اروپا به وضعیت اسرای فلسطین زندان‌های اسرائیل

خبرگزاری فارس: «کاترین اشتون» روز شنبه از اسرائیلی‌ها خواست به قواعد بین‌المللی حقوق بشر احترام بگذارند و اجازه دهند اسرای فلسطینی با خانواده‌هایشان دیدار کنند.

اعتراض اتحادیه اروپا به وضعیت اسرای فلسطین زندان‌های اسرائیل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه از اسرائیل خواست به قوانین بین‌المللی حقوق بشر پایبند باشد و حقوق زندانیان فلسطینی را که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، رعایت کند.

ده‌ها نفر از فلسطینیان که اکنون بدون تفهیم اتهام در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند، چند هفته است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند و اکنون در شرایط بدی به سر می‌برند. روز گذشته هم تظاهرات‌ گسترده‌ای در کرانه باختری در اعتراض به وضعیت این زندانیان برگزار شد، که در جریان آن نیز چندین نفر بازداشت شدند. در این تظاهرات ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

اشتون در این مورد گفته است: اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد که فورا حق ملاقات این افراد با خانواده‌هایش را به آن‌ها بازگرداند و به قواعد بین‌المللی حقوق بشر احترام بگذارد و آن را برای تمام بازداشتی‌ها و زندانیان فلسطینی محترم بشمارد.

وی افزود: بر اساس قوانین بین‌المللی، افراد بازداشت‌شده این حق را دارند که از اتهام و دلیل بازداشت خود مطلع شوند و بدون هیچ تأخیری از قانونی بودن این بازداشت اطمینان یابند. اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد که اتهامات تمام بازداشتی‌ها را مشخص کند و بدون هیچ تأخیری آن‌ها را به دادگاهی عادل ببرد.

مسئله شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها در کرانه باختری که در دو ماه گذشته و پس از ارتقا وضعیت فلسطین در سازمان ملل تشدید شده، به شدت بر روابط اروپا و اسرائیل تأثیر گذاشته و گاها جدل‌های رسانه‌ای را نیز بین مقامات دو طرف ایجاد کرده است.

دو هفته قبل نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری را غیرقانونی دانست و اعلام کرد ادامه این روند مصداق جنایت جنگی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول