اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نشست بنیاد توسعه سمنان گزارش می‏دهد + تصویر

رویارویی خسروی و کواکبیان / از موضع‏گیری‏های مشترک تا بیان برخی گلایه‏ها

خبرگزاری فارس: نشست بنیاد توسعه سمنان جدای از رویارویی خسروی و کواکبیان با هم، حاشیه‏های جالبی از موضع‏گیری‏های مشترک آنها تا بیان برخی گلایه‏ها داشت.

رویارویی خسروی و کواکبیان / از موضع‏گیری‏های مشترک تا بیان برخی گلایه‏ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نشست بنیاد توسعه سمنان ظهر امروز با حضور مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‏سالاری و علیرضا خسروی، نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی و شماری از کارشناسان و مسئولان برگزار شد.

رویارویی دو رقیب انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یک مراسم در کنار هم، بیان موضع‏گیری‏های مشترک و بیان برخی گلایه‏ها از حاشیه‏های جالب توجه این نشست بود.

استیضاح شیخ‏الاسلامی؛ موضع نخست

هیبت دولت و خانه ملت شکسته شد

استیضاح شیخ‏الاسلامی، وزیر برکنار شده تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضع نخستی بود که در این نشست بدان پرداخته شد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی که از مخالفان استیضاح وزیر کار بوده است، در این زمینه به اتفاقات روز استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی اشاره و نسبت به این قبیل تحرکات انتقاد کرد.

علیرضا خسروی ادامه داد: معتقدیم که در ماجرای استیضاح شیخ‏الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در حقیقت تنها دستاوردی که به آن رسیدیم، شکسته شدن هیبت دولت و مجلس بود.

وی تصریح کرد: ما از ابتدا مخالفت خود را با این استیضاح با توجه به موقعیت زمانی و سایر مسائل موجود در آن اعلام کرده بودیم.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در شرایطی استیضاح شد که هنوز برنامه‏های اصلی این وزارت‏خانه برای سال آینده به تدوین نهایی نرسیده است.

خسروی ادامه داد: دستمزد پایه و مبنای بیش از 3 میلیون کارگری که در کشور در حال تلاش و تولید هستند، هنوز برای سال آتی تعیین نشده است و در این شرایط ما وزیر را هم استیضاح می‏کنیم.

وی با طرح این پرسش که باید دانست با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی چه چیزی عاید مردم شد، گفت: همه باید دست به دست هم دهند تا مردم بتوانند با آسایش بیشتری زندگی کنند.

این سخنان در حالی مطرح می‏شود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز، استیضاح اخیر را کاری غلط خواندند و افزودند: ‌استیضاح باید فایده‏ای داشته باشد اما چند ماه مانده به پایان کار دولت، ‌استیضاح یک وزیر آن هم به خاطر مسئله‏ای که مربوط به وزیر نیست،‌ چه علت و فایده‏ای دارد؟

همچنین مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‏سالاری و نماینده مردم شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگویی تفصیلی با شماره اخیر هفته‏نامه «پنجره» که متن آن در خبرگزاری فارس منتشر شده است، در زمینه استیضاح شیخ‏الاسلامی می‏گوید: «من در مجلس نهم اعتقادی به استیضاح نداشتم. به ‎نظرم در مجلس نهم باید پروژه استیضاح رئیس‎جمهوری را کلید می‎زدیم.»

هدفمندی یارانه‏ها؛ موضع دوم

دولت در اجرا خوب عمل نکرد

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بیان بحث‏هایی در زمینه اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها پرداخت.

خسروی اجرای مرحله دوم این قانون را در کشور اجتناب‏ناپذیر بیان کرد و گفت: این قانون باید به طور کامل و به درستی اجرا شود؛ چرا که در اقتصاد ایران اسلامی نقشی اساسی دارد.

وی تصریح کرد: قبل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‏ها، ابتدا باید تورم و فشارهای سنگین اقتصادی که امروز شاهد هستیم بر مردم وارد آمده است، مهار و تا حدی کنترل شود.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت دهم در راستای اجرای مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه‏ها خوب عمل نکرد و به همین خاطر شاهد بودیم که در این مدت، مشکلات قابل توجهی برای مردم و فعالان بخش صنعت در سراسر کشور به وجود آمد.

خسروی ادامه داد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها که بیشتر کارشناسان با آن موافق هستند، در مرحله نخست با شیب تندی انجام شد که این امر اجازه انتقاد را به ما می‏دهد.

وی گفت: در مرحله دوم اجرای این قانون باید همه جوانب را در نظر گرفت و نباید اشتباهات مرحله نخست هدفمندی یارانه‏ها را در کشور تکرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ مصطفی کواکبیان نیز در همین زمینه می‏گوید: «مجلسی‏ها باید دولت را موظف می‎کردند که همان قانون هدفمندی مصوب مجلس هشتم را به‎ درستی اجرا کند. تولید ما از این وضعیت ضربات زیادی خورده است.»

به هر حال امید می‏رود برگزاری چنین نشست‏های مشترکی با حضور همه سلایق و طیف‏ها، در نهایت به توسعه همه‏جانبه سمنان بینجامد.

انتهای پیام/2249/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول