اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس هیئت هماهنگی ملی سوریه در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

استقبال از پیشنهاد «معاذ الخطیب» برای گفت‌وگو/حمایت از تلاش‌های اخضر ابراهیمی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت هماهنگی ملی سوریه با اشاره به پیشنهاد رهبر ائتلاف مخالفان خارج نشین برای گفت‌وگو ضمن استقبال از این پیشنهاد تاکید کرد که تلاش‌های بین‌المللی در حال نزدیک شدن به توافق تاثیرگذار بوده است.

استقبال از پیشنهاد «معاذ الخطیب» برای گفت‌وگو/حمایت از تلاش‌های اخضر ابراهیمی

«حسن عبدالعظیم» رئیس هیئت هماهنگی ملی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تصریح کرد: پیشنهاد  معاذ الخطیب رهبر ائتلاف مخالفان برای گفت‌وگو، اقدامی مثبت است و ما از آن استقبال می کنیم زیرا بر این باوریم که این اقدام در راستای مخالفت با خشونت و درپیش گرفتن راه حل مسالمت آمیز و سیاسی جا دارد.

وی گفت: این نخستین بار است که الخطیب از مخالفت با خشونت و توصیه راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه سخن می گوید؛ راه حلی که سوریه را به نظام ملی دمکراتیک جدید سوق می دهد که در آن تمام گروهها با وابستگی های مختلف شرکت داشته باشند .

عبدالعظیم در مورد اصلاحاتی که اخیر در سطح وزیران صورت گرفت، تصریح کرد: ما به عنوان مخالفان ملی و هیئت هماهنگی ارتباطی به  این موضوع نداریم زیرا این امر فقط به نظام حاکم مربوط می شود.

وی با تایید تلاش‌های عربی و بین‌المللی از سوی اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه گفت: این تلاش‌ها در حال نزدیک شدن به توافق بین‌ا‌لمللی، منطقه‌ای و عربی تاثیر گذار بوده است.

رئیس هیئت هماهنگی ملی سوریه تاکید کرد: هیئت هماهنگی با خشونت چه از سوی نظام حاکم و چه از سوی مخالفان مسلح یا گروههایی که از کشورهای عربی و غیر عربی وارد سوریه شده اند، مخالف است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول