اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

نخست وزیر قرقیزستان:

تعطیلی پایگاه «ماناس» تأثیری بر امنیت «بیشکک» ندارد

خبرگزاری فارس: نخست وزیر قرقیزستان اظهار داشت که خروج نیروهای نظامی آمریکا از پایگاه ماناس تأثیری بر امنیت بیشکک به خصوص در مورد مبارزه با تروریسم نخواهد داشت.

تعطیلی پایگاه «ماناس» تأثیری بر امنیت «بیشکک» ندارد

به گزارش خبرنگار فارس در دوشنبه، «جاناتور ساتی بالدیف» نخست وزیر قرقیزستان در یک مصاحبه‌ مطبوعاتی اظهار داشت که با خروج نیروهای نظامی آمریکا از پایگاه ماناس، بیشکک با توجه به عضویت در سازمان پیمان امنیت جمعی، با مشکل امنیتی در مورد مبارزه با تروریسم مواجه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه قرقیزستان عضو سازمان ملل است، تصریح کرد که بیشکک از سال 2011 همکاری خوبی با سازمان ملل داشته و هیچ کشوری از جمله آمریکا نمی‌تواند در مورد قرقیزستان ادعایی داشته باشد.

ساتی بالدیف با اشاره به اینکه آمریکا تا سال 2014 نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد، اظهار داشت: در همان سال باید نیروهای خود را از ماناس نیز بیرون ببرد.

وی تصریح کرد که قرقیزستان یک کشور جنگ‌طلب نبوده و خواهان روابط دوجانبه با سایر کشورهاست ضمن این که بیشکک شرکای استراتژیک مشخصی دارد و خروج نیروهای نظامی از ماناس مشکلی برای امنیت قرقیزستان ایجاد نمی‌کند.

نخست وزیر قرقیزستان در پایان افزود: بیشکک می‌خواهد پایگاه ماناس غیرنظامی باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول