اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه روحانیت مبارز:

دروغ‌گویی نباید در جامعه رواج پیدا کند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: وقتی مسئولان دروغ بگویند مردم جامعه نیز دروغگو می‌شوند و این در حالی است که گره‌های زندگی با شعار باز نمی‌شوند.

دروغ‌گویی نباید در جامعه رواج پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی طباطبایی در نخستین گردهمایی طلاب علویه استان اصفهان اظهار کرد: مجموعه روایاتی که در باب فضیلت سادات آمده به سه عبارت سلاله، ذریه و نسب در روایات ذکر شده است.

وی افزود: کلمه سید در روایات منحصر به فرزند پیامبر نیست، این کلمه هم به اشخاص و اعیان به معنای کلی گاهی در خوب و گاهی در بد و همچنین این کلمه در معنای آقا به کار رفته است.

این نماینده مجلس هفتم ادامه داد: شکی نیست که بنی‌الزهرا دارای رتبه‌ای عظیم هستند که حتی ائمه فرمودند که بدهای آنان را هم حرمت بگذارید.

وی تأکید کرد: همچنین در پنج روایت معتبر آمده است که سادات در صورت انجام کار نیک دو برابر پاداش می‌بینند و در صورت انجام خطا نیز دو برابر عذاب می‌شوند.

طباطبایی تأکید کرد: باید سیادت شما در راه رفتنتان، گفتارتان و شنیدنتان به گونه‌ای باشد که رفتار شما نشانگر سیادت شما باشد.

وی بیان کرد: سادات باید مقدم در سلام و باید متواضع‌ترین افراد باشند البته این به معنای تملق و چاپلوسی نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: سادات باید آنقدر باگذشت باشند که جایی نگویند سیدی حقی را خورد بلکه بگویند حق وی را خوردند.

وی افزود: همه انسان‌ها از نظر غرایز مانند هم هستند، اما تربیت و اخلاق انسان‌ها آنان را از یکدیگر متمایز کرده است.

طباطبایی ادامه داد: خدا لطفی که به سادات کرده یک مدد غیبی و ژنتیکی به آنها داده است که برخی تعبیرات زشتی هم از آن کرده‌اند.

وی بیان کرد: سادات شما نوری از حضرت زهرا (س) دارید که این نور شما را کمک می‌کند که بهتر تربیت شوید.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه سادات برای اصلاح رفتار خویش باید ابتدا فکر خود را اصلاح کنند و ذکر خدا بگویند، تأکید کرد: برای مدد بیشتر خداوند باید تمرین کنید.

وی با تاکید بر اینکه در قرآن صفاتی به پیامبر توصیه شده که ما سادات هم باید به آنها عمل کنیم که از مهم‌ترین آنها خوش خلقی و نرم خویی است، اظهار کرد: امیرالمومنین می‌فرماید؛ «زمانی که گرانی در جامعه بیداد کند مردم تنگ حوصله و دروغگو می شوند» و می‌تواند سبب بداخلاقی در جامعه شود.

طباطبایی تصریح کرد: وقتی دولت و مسئولان دروغ بگوید مردم نیز دروغگو می‌شوند و این در حالی است که گره‌های زندگی با شعار باز نمی‌شوند.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول