اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فولادگر:

پای دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی می‌لنگد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تولید ملی و اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی چهار ساله تصدی دولت روبه پایان است که نه تنها به مقاصد اقتصاد مقاومتی و تولید ملی نرسیدیم بلکه هنوز در فرموده‌های سال‌های پیشین آقا نیز به حد اعلا کار نکردیم و دلیل اصلی آن کم کاری بخش دولتی در محقق شدن این فرامین است.

پای دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی می‌لنگد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا فولادگر در همایش برند سازی سخن افزود: توجه رهبری معظم به مسائل اقتصادی و نام‌گذاری چهار سال پیاپی به نام‌ها و مضامین اقتصادی، نشان از مهم بودن این مسئله و مشکل داشتن کشور در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: اول انقلاب تحت نفوذ افکار سوسیالیستی و مقاطعه کارانه بودیم، اما متأسفانه در دوران اخیر باز شاهد بروز و رشد اینگونه افکار در بخش کوچکی از جمعیت‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون تولید ملی و اصل 90 مجلس اضافه کرد: این تفکر شبه کمونیستی می‌گوید، اقتصاد موفق بر اساس تضاد و تز و آنتی‌تز است یعنی با همیت تحلیل اقتصاد را هم همراه سیاست و تاریخ تحلیل می‌کنند.

وی ادامه داد: آنها کارگر را در برابر سرمایه دار قرار می‌دهند و می‌گویند این دو باید با هم در جدال باشند که این با دستورات اقتصادی اسلام تطابقی ندارد و اسلام می‌گوید سرمایه دار و سر کارگر نباید با تضعیف حق کارگر کم و کسرها و مشکلات خود را حل کند در حالی که برخی از همان اعتقادات التقاطی این کار را روا می‌دانند.

فولادگر با بیان اینکه رهبری فرمودند «اگر سرمایه‌دار تولید ثروت برای جامعه اسلامی در راه خیر کرد ما از آن حمایت می‌کنیم و نباید فکر کنیم کشور دارد به سوی سرمایه‌داری پیش می‌رود، اظهار کرد: آنها که می‌گویند اقتصاد کشور دست 5 هزار نفر است، می‌خواهند تفکرات منفی القا کنند تا سرمایه‌دار بترسد پولش را جلو بیاورد و بدون سرمایه پذیری تولید کشور نابود می‌شود.

وی ادامه داد: باید دست کارگر را بوسید و هم از سرمایه‌دار حمایت کرد تا این دو در کنار هم کشور را آباد کنند که در اسلام سفارش به سرمایه پذیری شده و خود پیامبر (ص) از خدیجه کبری سرمایه برای تجارت می‌گرفت و با او ازدواج کرد و علی(ع) درختان نخل می‌کاشت تا با خرمای آن جامعه اسلامی تجارت کند و جنس معاوضه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مقابل باید با سرمایه دار محتکر مقابله کرد و سرمایه افسار گسیخته او را به نفع بیت المال و ضعفا مصادره کرد.

* در اقتصاد از اهداف افق 1404 عقب افتادیم

وی بیان کرد: در چند سال اخیر از نظر علمی به رتبه اول منطقه رسیدیم و افق چشم انداز 1404 را روشن کردیم، اما در اقتصاد و تجاری سازی فناوری عقب هستیم.

فولادگر افزود: همان‌گونه که در فناوری‌های نوین شگفتی آفریدیم باید برای تجاری سازی آن و تولید ثروت هم چاره‌جویی کنیم.

وی ادامه داد: در گره زدن علم و فناوری به اقتصاد مشکل داریم و باید طبق فرمایش رهبری بدانیم دشمن دارد از نقطه مهم پیشرفت ما وارد می‌شود تا نتوانیم اقتصاد مان را به فناوری‌ها نزدیک کرده و بین علم و صنعت پل بزنیم تا تولید ثروت کنیم.

رئیس کمیسیون تولید ملی و نماینده اصفهان تأکید کرد: کشورهای منطقه دارای رشد اقتصادی 9.8 درصدی هستند در صورتی که ما رشد چهار درصدی داریم و با وجود تحریم و مشکلات باید چهار را به 10 برسانیم تا قدرت اول اقتصادی منطقه شویم.

انتهای پیام/63001/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول