اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پایان یافتن اختلافات مسئولان مهمترین پیام راهپیمایی 22 بهمن بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: مهمترین پیام مردم در روز 22 بهمن دوری مسئولان از کشمکش و حل و فصل اختلافات بود.

پایان یافتن اختلافات مسئولان مهمترین پیام راهپیمایی 22 بهمن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: باید بکوشیم تا تقوا را همواره در گفتار و رفتار خود حاکم کنیم و از گناه و خطا دوری کنیم.

وی بر ضرورت تبیین فلسفه معاد و روز قیامت تاکید کرد و گفت: در طول تاریخ همواره عده‌ای بوده که به معاد و زنده شدن دوباره انسان‌ها با شک و تردید برخورد می‌کردند این در حالی است که در آیات متعددی از قرآن کریم به این اعجاب و انکار آن‌ها به روشنی پاسخ داده شده است.

نکونام با اشاره به آیات سوره مبارکه حج، تصریح کرد: خداوند در این سوره سیر آفرینش انسان را بیان داشته و با نشانه‌های مختلف معاد و روز قیامت را اثبات کرده است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تبریک سالروز میلاد امام حسن عسگری(ع)، افزود: هشتم ربیع‌الثانی مصادف با میلاد این امام بزرگوار است و باید تلاش کرد تا با الگوگیری از مکتب این امام معصوم(ع) روحیه تقوا و پرهیزکاری را در خود تقویت کنیم.

نکونام همچنین با تسلیت وفات حضرت معصومه(ع)، ایشان را الگوی والایی برای زنان و دختران جامعه برشمرد و گفت: این بانوی مکرمه علاوه‌بر اینکه کرامات و برکات بسیاری دارد بلکه به واسطه قرار داشتن حرم مطهر ایشان در قم، این شهر به یک محور علمی برای جهان اسلام تبدیل شده است.

وی، عبودیت را مهمترین ویژگی حضرت معصومه(ع) دانست و اظهار داشت: بصیرت، جهاد در راه خدا، تقوا، ترک گناه و معصیت و خضوع و خشوع در برابر پروردگار متعال از دیگر ویژگی‌های این بانوی مکرمه است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها به چهارم ربیع‎الثانی روز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و افزود: این عالم ربانی از چهره‌های مقرب، مهذب، بصیر، وارسته و ارزشمندی است که در نزد خداوند از جایگاه بسیار بلندی برخوردار است.

نکونام با اشاره به سخنی از امام رضا(ع) در خطاب به حضرت عبدالعظیم، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در این سخن خود به مسائل و نکاتی اشاره کرده که به مسائل مهم امروز کشور بی‎ربط نیست.

وی، ماهواره‌ها را از مصادیق روشن نفوذ شیطان در خانواده‌ها برشمرد و گفت: ماهواره مفاسد بسیار زیادی دارد و افراد جامعه به ویژه نسل جوان را به شدت تهدید می‌کند.

امام جمعه شهرکرد با قدردانی از حضور حماسی  مردم در راهپیمایی 22 بهمن،  بر ضرورت وحدت و همدلی بین مسئولان کشور تاکید کرد و افزود: مهمترین پیام مردم در روز 22 بهمن دوری مسئولان از اختلافات و رفع کشمکش‌ها بود.

نکونام با بیان اینکه راهپیمایی مردم در روز 22 بهمن سه پیام مهم با خود به همراه داشت، تصریح کرد: پیام به دشمنان خارجی نظام، منافقان و معاندان داخلی و مسئولان و اداره‌کنندگان امور کشور این سه پیام مهم را شامل می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید بدانند مردم خواهان وحدت و رفع اختلافات هستند برهمین اساس باید دست از دعواهای خود بردارند، یکدیگر را تحقیر نکنند و در حفظ آبروی یکدیگر کوشا باشند.

نکونام با اشاره به گسترش مقاومت در منطقه، اظهار داشت: جریان مقاومت در منطقه روز به روز گسترده می‎شود و رهروان بیشتری به خود جذب می‌کند.

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان از برگزاری یادواره شهدای شهرستان شهرکرد خبر داد و گفت: این یادواره همزمان با سوم اسفند ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می‎شود.

انتهای پیام/68004/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول