اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سفر احمدی‌نژاد به بوشهر

آقای رئیس جمهور در لباس رزم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در سفر خود به استان بوشهر در روستای چارک مورد تشویق روستائیان قرار گرفت و لباس رزم محلی بر تن کرد.

آقای رئیس جمهور در لباس رزم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در سفر احمدی‌نژاد به استان بوشهر چهار هزار و 623 پروژه عمران روستایی به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در هشت استان کشور افتتاح می‎شود.

در سفر رئیس جمهور به روستای چارک که یک دهکده قرآنی است، هفت طرح عمرانی روستایی به بهره‌برداری می‎رسد که برای اجرای این تعداد طرح روستایی 32 میلیارد و 170 میلیون ریال هزینه شده است.

افتتاح زمین چمن مصنوعی چارک

زمین چمن مصنوعی روستای چارک در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع در ابعاد 30 در 50 متر مربع ساخته شده است.

ارتفاع چمن مصنوعی این زمین 55 اینچ است و چهار پروژکتور برای روشنایی مناسب در این زمین نصب شده که در مجموع برای اجرای این پروژه 250 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور با حضور در مدرسه ابتدایی شهید فقیه حسنی ضمن دیدار با دانش‌آموزان این مدرسه به آنان نوشت‌افزار و امکانات آموزشی و هدایای ویژه‎ای اهداء کرد.

احمدی‌نژاد بیش از 4 هزار پروژه عمران روستایی را افتتاح کرد

در سفر رئیس جمهور به چارک شبکه داخلی گازرسانی به این روستا به طول 9 کیلومتر و با 270 انشعاب گاز و صرف 510 میلیون تومان اعتبار به بهره‎برداری رسید.

با راه‎اندازی خط انتقال گاز به این روستا به طول 17 کیلومتر 230 خانوار تا اردیبهشت ماه سال آینده از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

همچنین دو هزار و 500 درخت از گونه‎های مختلف به میمنت سفر رئیس جمهور به چارک غرس شد که برای تهیه و غرس این تعداد نهال 300 میلیون تومان هزینه شده است.

در این سفر طرح‎های تابلو معابر و خیابان‎های روستای چارک و سطل زباله و پارک محله‎ای با 120 میلیون ریال اعتبار افتتاح شد.

در سفر رئیس جمهور به روستای چارک که یک دهکده قرآنی است، هفت طرح عمرانی روستایی به بهره‌برداری می‎رسد که برای اجرای این تعداد طرح روستایی 32 میلیارد و 170 میلیون ریال هزینه شده است.

2 خواسته مردم استان بوشهر از رئیس جمهور

فریدون حسنوند در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی استان بوشهر که با حضور رئیس جمهور در روستای چارک دشتی انجام می‌شود، اظهار داشت: از رئیس جمهور انتظار داریم این دو خواسته مهم مردم را عملیاتی کند. اول اینکه اگر بودجه‌های استان بوشهر به صورت صد در صد اختصاص یابد 30 روستا با تمام امکانات تجهیز و بسیاری از پروژه‌های عمرانی را آماده بهره‌برداری می‌کنیم.

استاندار بوشهر ادامه داد: براساس بررسی‌های کارشناسی شده بوشهر نخستین استانی است که ظرفیت منطقه آزاد شدن را دارد. طرح مطالعاتی این اقدام به پایان رسیده و اگر قلم و نفس گرم رئیس جمهور پشت این درخواست باشد این خواسته مهم مردم استان بوشهر عملیاتی می‌شود.

حسنوند تأکید کرد: حلقه مفقود توسعه استان بوشهر منطقه‌ای آزاد است که امیدواریم رئیس جمهور دستور اجرای این طرح را بدهد.

پدر مناطق محروم ایران تجلیل شد

در مراسم افتتاح پروژه‌های روستایی کشور در روستای چارک استان بوشهر، جلیل بشارتی به عنوان پدر مناطق محروم ایران تجلیل شد.

در این مراسم از جلیل بشارتی رئیس سابق مرکز توسعه روستایی و مشاور مناطق محروم ریاست جمهور به عنوان پدر مناطق محروم ایران تجلیل شد.

در ادامه این برنامه از سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی، شفیعی مسئول بازدید‌های ریاست جمهوری از مناطق محروم روستایی، جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، سید حسن هاشمی یک خیر و حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان به عنوان خادمان برتر روستایی تجلیل شد.

مهم‌ترین دستور کار ما ساختن ایران است

احمدی‌نژاد گفت: مهم‌ترین دستور کار ما ساختن ایران است که ماموریتی الهی است و هدف ما آبادانی، پیشرفت، عزت ایران و برپا داشتن پرچم توحید، عدالت و انسانیت است.

وی گفت: عزت ایران اسلامی عزت همه مومنان، صالحان و عدالت خواهان است، من به حدود 100 کشور دنیا سفر کردم و این باور عمومی، عشق بین‌المللی نسبت به ایران در دنیا به وجود آمده است و امیدها به سمت ملت ایران است.

رئیس جمهور گفت: کشورهای مختلف از پیشرفت‌های ایران اسلامی شادمان و خوشحال می‌شوند و این نشان از بزرگی ملت ایران است.

وی ادامه داد: برای ساختن ایران مقتدر باید بنای ساخت کشور را در روستاها بگذاریم چرا که اگر ساختن یک کشور مبتنی بر استعدادهای طبیعی یک کشور نباشد، آسیب‌پذیر خواهد بود.

کلاه محلی بر سر احمدی‌نژاد

در جریان سفر احمدی‌نژاد به استان بوشهر و افتتاح پروژه‌های روستایی در هشت استان، مردم چارک دو هدیه شامل لباس، کلاه محلی و اسلحه برنو به رئیس جمهور هدیه دادند.

در ادامه برنامه افتتاحیه، پدر و مادر شهید حسین قائدی از شهدای روستای چارک یک دست لباس و کلاه محلی را به رئیس جمهور اهداء کرده و رئیس جمهور کلاه محلی را هم بر سر خود گذاشت.

در ادامه یکی از روحانیون شهرستان دشتی با قدردانی از تلاش‌‌ها و حضور رئیس جمهور در استان بوشهر، یک قبضه اسلحه برنو که یادآور مبارزه دلیرمردان دشتی در مقابل استعمار و استکبار بود به رئیس جمهور اهداء کرد.

انتهای پیام/66006/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول