اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

بازگشایی مرز سومار باعث توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه هدف اساسی از بازگشایی مرز سومار در گیلانغرب را برقراری ارتباط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق دانست.

بازگشایی مرز سومار باعث توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دادوش هاشمی در جلسه‌ای در خصوص ساماندهی بازارچه مرزی سومار گیلانغرب که با حضور مدیران مرتبط در این حوزه در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: به‌وضوح دیدیم که مردم مومن و متعهد استان کرمانشاه در روز 22 بهمن با تاسی از رهبر معظم و فرزانه انقلاب یک‌بار دیگر با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای گران‌قدر تجدید بیعت و شور و شوق ماندگاری خلق کردند که در تاریخ انقلابی مردم این استان ثبت و ضبط شد.

براساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، هاشمی خاطرنشان کرد: وظیفه ما مسئولان این است که از این حضور شکوهمند مردم که با صلابت و اقتدار خاص یاوه‌گویی‌های دشمنان نظام را پاسخ دادند، تقدیر توام با خدمت خالصانه ابراز کنیم.

 هاشمی درادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی از بازارچه مرزی سومار گیلانغرب را فراهم کنیم، تصریح کرد: به فضل خدای متعال طبق گزارشات رسیده از مسئولان ذیربط کلیه زیرساخت‌های بازارچه مذکور در حوزه آب، برق، راه و مخابرات در دردست اقدام است که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بازگشایی از مرز سومار خواهیم بود که تبعات اقتصادی آن منطقه را شکوفا و توسعه تجارت خارجی در آنجا برقرار می‌شود.

استاندار کرمانشاه همچنین هدف اساسی از بازگشایی مرز سومار را توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور جمهوری اسلامی و جمهوری عراق عنوان کرد و گفت: امید آنکه بازگشایی از این بازارچه‌ بابی برای توسعه بیش از پیش روابط دو جانبه قلمداد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: شک و تردیدی نیست که مردم شهرستان گیلانغرب استحقاق این را دارند که با شرایط اقتصادی روز کشور و منطقه دست و پنجه نرم کنند زیرا که مردم غیور و شجاع این شهرستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی سند ماندگار ایثار و مقاومت در مقابل ظلم رژیم بعثی را مهمور کردند و وظیفه ما مدیران است که با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده فرصت را مغتنم و در حق مردم این دیار منصفانه تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/2700/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول