اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

پروژه کک‌سازی ذوب آهن نماد خودباوری و بومی‌سازی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه کک‌سازی ذوب آهن نماد خودباوری و بومی‌سازی است.

پروژه کک‌سازی ذوب آهن نماد خودباوری و بومی‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان فریدون احمدی در هنگام پیش راه‌اندازی پروژه کک سازی از تحقق پروژه‌های توسعه‌ای ذوب‌آهن اصفهان در سال‌های اخیر اظهار کرد: در طی سال‌های گذشته طرح‌های مهمی در این شرکت با همت و توان مدیریت و متخصصان داخلی صورت گرفته است که از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است.

وی قطع وابستگی، بومی‌سازی، خودباوری، تخصص و مهارت و افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور را از شاخصه‌های پروژه کک سازی ذوب آهن دانست و افزود: با راه‌اندازی این واحد مهم علاوه بر قطع وابستگی به کک و جلوگیری از خروج ارز، می‌توان طرح‌های توسعه جدید را با جدیت و سرعت بیشتری دنبال کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این پروژه با ظرفیت موجودش یکی از حلقه‌های مهم وابستگی را کم می‌کند، ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم که با همت و توان کارشناسان داخلی در این شرایط سخت، پروژه مذکور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به اتفاق سعد محمدی مدیرعامل جدید ذوب آهن اصفهان و دکتر براتی مدیرعامل سابق و تعدادی از مسئولان ایمیدرو از بخش‌های مختلف پروژه کک سازی که راه‌اندازی شده بود، بازدید به عمل آوردند.

به گزارش فارس، ظرفیت باطری شماره 3 بیش از 900 هزار تن کک در سال است، محصول اصلی این باطری  کک خشک و محصولات فرعی شامل بنزول خام، قطران، گوگرد و گاز کک است.

این طرح به منظور تامین کک مورد نیاز کوره بلند شماره 3 و امکان استفاده از گاز تولیدی در تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های داخل شرکت انجام شده است.

همچنین هزینه‌های انجام شده در این پروژه 1558.95 میلیارد ریال و 88.52 میلیون دلار و حجم عملیات انجام شده شامل خاکبرداری 3هزار و 480 مترمکعب، نصب تجهیزات مکانیکی 13 هزار و 285 تن، کابل کشی و سیم کشی 561 هزار و 188 متر، نسوز چینی 29 هزار و 35 تن، میزان اشتغال‌زایی در دوران بهره‌برداری 481 نفر مستقیم و 12هزار و 25 نفر غیر مستقیم است.

انتهای پیام/63001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول