اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت 24 تعاونی آب‌بران در شهرستان بناب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از فعالیت 24 تعاونی آب‌بران در زمینه مسائل مربوط به آب در شهرستان بناب خبر داد.

فعالیت 24 تعاونی آب‌بران در شهرستان بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ارسلان هاشمی شامگاه چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ ثانویه آب روستای «روشت بزرگ» از توابع شهرستان بناب اظهار داشت: این طرح که به منظور افزایش راندمان آبیاری سطح زیرکشت آبی و میزان محصولات و تأمین آب مورد نیاز 400 هکتار از اراضی روستای «روشت بزرگ» و همچنین جلوگیری از مهاجرت اهالی این روستا اجرا شده، دارای آبگیر ایستگاه پمپاژ اصلی، 860 متر لوله‌گذاری، 2 هزار و 150 متر کانال و نیز یک‌هزار و 370 متر طول لوله‌کشی با ظرفیت 100 تا 120 لیتر آب در ثانیه بوده که برای اجرای آن افزون بر 11 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و مشارکت مردمی هزینه شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با اجرای این طرح، 320 هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش قرار گرفته و با اجرای فاز سوم این طرح، 420 هکتار از اراضی کشاورزی روستای «روشت بزرگ» بناب تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های هیئت تشکل‌های آب‌بران در سطح شهرستان بناب خاطرنشان کرد: نزدیک به 24 تعاونی آب‌بران در این شهرستان در زمینه مسائل مربوط به آب فعالیت دارند که 6 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد و تعاونی آب‌بران شهرستان بناب از نظر تعداد و فعالیت در سطح کشور الگو بوده و زبانزد است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه آب با مشارکت کل تعاونی‌های آب‌بران شهرستان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: جا دارد از مسئولان شهرستان به‌ویژه تعاونی‌های آب‌بران روستای«روشت بزرگ» که در اجرای این طرح آب منطقه‌ای را همراهی کردند، تقدیر و تشکر کنم.

هاشمی عنوان کرد: در دهه فجر امسال بیش از 600 میلیارد ریال اعتبار به مجموع طرح‌های بهره‌برداری شده در زمینه آب هزینه شده است.

با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ ثانویه روستای«روشت بزرگ» بناب، علاوه بر بالابردن سطح تولید محصولات کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت اهالی این روستا برای 110 خانوار به صورت مستقیم و 55 خانوار بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/60004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول