اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فارس گزارش می‌دهد

درنگی در یک خبر و پاسخ‌های مربوط به آن/ انجام وظایف ذاتی ‌نیازی به افتتاح ندارد

خبرگزاری فارس: انتقاد و طرح پرسش در این خصوص که چرا لکه‌گیری آسفالت کمربندی سراب به عنوان طرحی با مراسم روبان بریدن باید جزو پروژه‌های افتتاحی در نظر گرفته شود، واکنش‌های متعددی را برانگیخت.

درنگی در یک خبر و پاسخ‌های مربوط به آن/ انجام وظایف ذاتی ‌نیازی به افتتاح ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، به دنبال انتشار خبری با تیتر "تاملی بر یک افتتاح" در خصوص خیابانی در سراب که بعد از چند ماه سپری شدن از عملیات روکش در مراسم رسمی و با حضور مدیران ارشد شهرستان افتتاح شد، فرماندار سراب واکنش تندی نشان داد.

فرماندار سراب این خبر خبرنگار فارس را که در آن فقط چند پرسش در زمینه این افتتاح مطرح شده را غرض‌ورزی دانست و حتی از خبرگزاری خواست تا از مردم و مسئولان این شهرستان در این ‌ارتباط‌ عذرخواهی کند.

حال قضاوت در این خبر را با ارائه مستندات به شهروندان و خوانندگان واگذار می‌کنیم.

خبر فارس:

در این میان چند پرسش به ذهن می‌رسد اول اینکه آیا روکش آسفالت آن هم بعد از اینکه چند ماه متوالی از زمان آسفالت‌ریزی آن بگذرد مستحق روبان بریدن و قیچی برداشتن است، آیا این نوع افتتاح‌ها و افتتاح‌های دیگر را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.

در حالیکه مناسبت‌هایی چون هفته بسیج، روز حمل و نقل و اعیاد مذهبی بودند که بهره‌برداری از روکش آسفالت را عنوان کنند.

آیا این نوع افتتاح‌ها، افتتاح مهم گازرسانی به دهستان صائین را که در نوع خود شاید کم‌نظیر و نشان از همت بالای مسئولان مربوطه است، کمرنگ نمی‌کند؟

 جالب اینکه خبر این افتتاح در رسانه استانی نیز اعلام شد چرا که با حضور مسئولان صورت گرفت و جای این یادآوری نیز خالی از لطف نیست که باید حضور مسئولان را نیز به ارزش‌های خبری افزود.

 برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا در کلانشهری چون تبریز هم روکش آسفالت خیابان و کوچه‌ها اینگونه افتتاح شده و جزو آمار طرح‌های افتتاحی قرار می‌گیرد؟

آیا فردا نباید منتظر آن شد تا خط کشی خیابان‌ها یا رنگ‌آمیزی بلوارها و درختکاری معابر هم با روبان و قیچی افتتاح شوند.

واکنش فرماندار سراب

 فرماندار سراب در مراسم بهره‌برداری از اتاق بحران سراب در این خصوص گفت: اشخاص صاحبنظر می‌دانند که وضعیت آسفالت‌ریزی اکنون چه هزینه سرسام‌آوری دارد و روکش آسفالت بزرگراه علامه امینی (ره) که طول آن 12 کیلومتر است، هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون در برداشته است که از لحاظ ریالی یکی از پروژه‌های مهم شهرستان سراب است.

مسعود سعادتی در ادامه افزود: از این‌رو به دلیل اینکه خود بزرگراه قبلاً افتتاح شده بود و این افتتاح مربوط به روکش آسفالت آن بوده، ما این پروژه را در رده افتتاح‌های شهرستانی قرار دادیم و جزو پروژه‌های استانی نبوده است.

راه و شهرسازی: اتمام پروژه  و روکش آسفالت پایان شهریور

 از طرفی احمد هاشم‌زاده مدیر اداره مسکن، راه و شهرسازی سراب نیز گفت: تاریخ آغاز پروژه آخر اردیبهشت 91 و پایان پروژه آخر شهریور 91 بوده است.

وی اظهار کرد: اعتبار پروژه یک میلیارد و 450 میلیون تومان بوده که دومین پروژه شهرستان از نظر اعتبار هزینه شده در سال جاری است.

هاشم‌زاده، موضوع قرارداد را لکه‌گیری و روکش آسفالت کمربندی علامه امینی سراب عنوان کرد.

نماینده مجلس: انجام وظایف ذاتی یک اداره و ارگان، نیازی به برگزاری مراسم افتتاح ندارد

مهناز بهمنی نماینده سراب در مجلس که خود در مراسم روبان بریدن این به اصطلاح طرح حاضر بود، گفت که صرفاً به خاطر اهمیتی که به مبلمان شهری قائل است در مراسم روبان بریدن حاضر شده بود.

 وی در عین حال تصریح کرد: در افتتاح گازرسانی به صائین نیز بر این نقطه تاکید کردم که افتتاح‌ها باید معطوف به طرح‌های عظیم زیربنایی باشد و انجام وظایف ذاتی یک اداره و ارگان، نیازی به برگزاری مراسم افتتاح ندارد.

اما به اذعان خود مسئولان اداره راه سراب، این طرح در شهریور ماه 91 به پایان رسیده و پرسش خبرنگار نیز دقیقاً این بود که چرا مناسبت‌های پیش رو برای افتتاح در نظر گرفته نشد که بعد از گذشت حدود پنج ماه روبان بریدن باید صورت می‌گرفت.

به هر حال نباید صرف پرسیدن چند پرسش و یا پیشنهاد موجب موضع‌گیری‌های این چنینی شود.

در خبر خبرگزاری فارس جز نقد مشفقانه چیز دیگری مدنظر نبوده است و حضور توام همه مسئولان شهرستانی در مراسم نیز نشان‌دهنده بی‌طرفی در نگارش خبر است.

در پایان نظر خوانندگان و مردم عزیر را به عکس‌هایی از کمربندی سراب جلب می‌کنیم که تازه افتتاح شده اما رنگ آسفالت و آسفالت آن نشان می‌دهد که از آسفالت این خیابان چند ماه می‌گذرد.

 انتهای پیام/60010/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول