اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت هنیه: رژیم صهیونیستی مسئول جان و سلامت اسرای فلسطینی است

خبرگزاری فارس: دولت منتخب فلسطین در غزه نسبت به خطراتی که اسرا در مرحله کنونی با آن مواجه هستند، به شدت هشدار داد و خواستار آزادی فوری تمامی اسرای اعتصاب غذا کننده در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

دولت هنیه: رژیم صهیونیستی مسئول جان و سلامت اسرای فلسطینی است

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت منتخب فلسطین به نخست وزیری «اسماعیل هنیه» در بیانیه‌ای تاکید کرد که مسئولیت کامل سلامت اسرای اعتصاب کننده غذا و هرگونه عواقب و پیامد خطرناک در صورت وخامت حال آنان متوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

در این بیانیه، از تمامی سازمان ها و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر خواسته شده به منظور پایان دادن به رنج و محنت های اسرا و تحقق خواسته های آنان به ویژه اسرای اعتصاب کننده غذا دست به اقدامات و تحرکاتی فوری بزنند.

از سوی دیگر، دولت فلسطین موج بازداشت های گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و نمایندگان فلسطینی در کرانه باختری را به شدت محکوم کرده و این بازداشت ها را نقض آشکار قوانین و معاهدات بین المللی خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دولت مردمی فلسطین در رابطه با جنایت های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی نیز نسبت به خطیر بودن اوضاع این شهر در پرتو تشدید حفاری ها و عملیات تخریب و مصادره زمین ها و منازل شهروندان و فراهم کردن زمینه برای ورود شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن و هرگونه تعرض صهیونیست ها به مقدسات اسلامی و مسیحی در این شهر شدیدا هشدار داد.

دولت فلسطین ضمن اشاره به اینکه جنایت های کنونی صهیونیست ها در قدس اشغالی، مستلزم اقدام و تحرکی فلسطینی، عربی و اسلامی به منظور نجات این شهر است، از تمامی فلسطینیان در سرزمین های اشغالی 48 خواست به منظور دفاع از مسجد مبارک الاقصی در مقابل خطراتی که متوجه آن است، به پا خیزند.

از سوی دیگر، دولت فلسطین تاکید کرد که از هیچ تلاشی در راستای انجام موفقیت آمیز عملیات تهیه لیست انتخاباتی جدید در نوار غزه دریغ نکرده و به تمامی وزارتخانه ها و سازمان های ذی ربط ابلاغ کرده که هر کاری که جهت تسهیل فعالیت های ستاد مرکزی انتخابات لازم است، انجام دهند.

دولت منتخب فلسطین در غزه از تمامی شهروندان واجد شرایط رای دهی در نوار غزه و کرانه باختری خواست هرچه زودتر به منظور نام نویسی در لیست های انتخاباتی جدید به مراکز ویژه نام نویسی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول