اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

چین بزرگترین صادر کننده تجهیزات نظامی به پاکستان است

خبرگزاری فارس: مناسبات دفاعی 2 کشور چین و پاکستان در چند سال اخیر گسترش چشمگیری داشته است و در حال حاضر، پکن بزرگ‌ترین صادر کننده تجهیزات نظامی به پاکستان می‌باشد.

چین بزرگترین صادر کننده تجهیزات نظامی به پاکستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، توسعه مبادلات نظامی پکن-اسلام‌آباد در حالی است که روابط دیپلماتیک چین و پاکستان از سال 1950 آغاز و 2 کشور از سال 1966 همکاری نظامی و روابط دفاعی خود را نیز گسترش دادند.

گسترش همکاری‌های دفاعی چین و پاکستان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و 2 کشور در حال حاضر در حال توسعه روابط اقتصادی و دفاعی خود هستند.

تولید تانک «خالدف» در سال 2001 ، تولید مشترک جنگنده جی.اف 17 در سال 2007 ، تولید جنگنده اف.22 «پی فری گیت» در سال 2008 ، تولید جنگنده‌های آموزشی و تولید سامانه‌های موشکی مشترک در 2 سال گذشته از جمله فعالیت‌های دفاعی مشترک 2 کشور در سال‌های اخیر است.

به گزارش شبکه خبری «دنیا نیوز» پاکستان، در حال حاضر پاکستان و چین در حال مذاکره برای تولید زیردریایی هسته‌ای و سیستم دفاعی برای نیروی هوایی هستند.

این در حالی است که رزمایش‌های نظامی مشترک بین چین و پاکستان هر ساله انجام می‌شود.

همچنین از سال 2007 به بعد چین تبدیل به بزرگ‌ترین فروشنده سلاح به پاکستان شده است.

ساخت نیرو‌گاه‌های هسته‌ای مشترک در منطقه «چشمه» و سپردن مسئولیتکنترل بندر «گوادر» به چین نیز از دیگر فعالیت‌های پاکستان و چین در عرصه دفاعی و اقتصادی است.

با اینکه هند مبادرت به خرید سلاح از روسیه و آمریکا کرده است اما پاکستان خرید سلاح از چین و تولید سلاح‌های مشترک با این کشور را ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول