اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عقب‌نشینی مخالفان/ معارضان سوریه به دنبال راه حل سیاسی هستند

خبرگزاری فارس: یک معارض سوریه با حمایت از طرح گفت‌وگو با دولت دمشق تاکید کرد که مخالفان سوریه به دنبال راه حلی سیاسی هستند.

عقب‌نشینی مخالفان/ معارضان سوریه به دنبال راه حل سیاسی هستند

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، ریما فلیحان معارضان سوری به شبکه تلویزیونی العربیه با اشاره به اینکه مخالفان دولت دمشق از راه حل نظامی فاصله گرفته‌اند، مدعی شد که که مذاکرات مورد نظر معاذ خطیب گفت‌وگویی برای انتقال قدرت خواهد بود.

ریما فلیحان تصریح کرد که معارضان به دنبال راه حل سیاسی برای انتقال قدرت هستند و قراراست نشستی بین مخالفان برگزار شود تا مواضع خود را به طور رسمی در قبال گفت وگوها اعلام کنند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که «معاذ الخطیب» رهبر ائتلاف ملی مخالفان خارج نشین مذاکره مستقیم با دولت سوریه را خواستار شده بود.

این درخواست با واکنش مثبت کشورهای جهان و همچنین «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، روبرو شده بود. معاذ الخطیب پیشتر با وزیر خارجه ایران و مقامات روس و چینی نیز دیدار کرده است.

 

در مقابل «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه نیز به روزنامه گاردین گفت: من آماده‌ام برای ملاقات با آقای خطیب به هریک از شهرهای خارجی که بتوانم سفر کنم تا مقدمات برای آغاز گفتگوهای ملی آماده شود.

پیشنهاد گفت‌وگو از سوی رهبر ائتلاف ملی مخالفان پس از آن مطرح شد که نیروهای شبه نظامی موسوم به ارتش آزاد نتوانستند در مقابل ارتش سوریه به موفقیت دست پیدا کنند و از سوی دیگر مخالفان سوری امید به حمایت جدی کشورهای غربی را از دست دادند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول