اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید روسیه و الجزایر بر حل مناقشات در سوریه و مالی تنها از راه دیپلماسی

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار با رئیس‌جمهوری الجزایر بر انطباق مواضع دو کشور در مورد حل و فصل مناقشات در سوریه و کشور مالی تنها از راه‌های دیپلماتیک تاکید کرد.

تاکید روسیه و الجزایر بر حل مناقشات در سوریه و مالی تنها از راه دیپلماسی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، روسیه و الجزایر در این مورد کاملا با یکدیگر هم عقیده هستند که بحران در کشور مالی و در سوریه باید تنها از طریق راه‌های دیپلماتیک حل و فصل شوند.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه که عصر روز گذشته برای انجام یک سفر رسمی وارد الجزایر شد، بعد از دیدار با "عبدالعزیز بوتفلیقه"  رئیس‌جمهوری این کشور به خبرنگاران گفت: در جریان مذاکرات با رئیس‌جمهور الجزایر انطباق مواضع مسکو و الجزایره در این خصوص که ضروری است تا سیستم حاکم بر نظام بین المللی، و در وهله نخست در خصوص ارجحیت قانون، سازمان ملل متحد و شورای امنیت، اصلاح شود و همچنین اینکه برای حل و فصل مناقشات در کشور مالی و در سوریه تنها باید از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک عمل کرد، کاملا آشکار گردید.

لاوروف افزود: مقامات روسیه و الجزایر دقیقا در این مورد هم عقیده هستند که همین برخورد باید در در رابطه با اوضاع کنونی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا که در حال تحولات سیاسی-اجتماعی هستند، رعایت شود.

وزارت خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که مبارزه با تروریسم، با توجه به قضیه گروگانگیری ماه ژانویه در جنوب شرق الجزایر، مهمترین موضوع دستور کار مذاکرات لاوروف با مقامات این کشور است.

وزیر خارجه روسیه از الجزایر عازم جمهوری آفریقای جنوبی خواهد شد تا در خصوص فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست سران گروه «بریکس» (27-26 ماه مارس در دوربان) و همچنین اوضاع رد سوریه و مالی با رهبران این کشور گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول