اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 368

ورود 44 واگن جدید به خطوط متروی تهران

خبرگزاری فارس: 44 واگن جدید با حضور مدیران شهری به خطوط متروی تهران اضافه شد.

ورود 44 واگن جدید به خطوط متروی تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش با حضور جمعی از مدیران شهری تهران 44 واگن جدید مترو وارد ناوگان حمل و نقل زیرزمینی شد که تعدادی از این واگن‌ها وارد خط تهران - کرج شده و تعدادی نیز وارد خطوط داخلی می‌شود.

از این تعداد،‌ 28 واگن یک طبقه معادل چهار رام قطار و 16 واگن دو طبقه معادل دو رام قطار فردا وارد ناوگان می‌شوند که امید است با ورود این واگن‌ها بتوانیم خدمات‌رسانی بهتری در روزهای پایانی سال به شهروندان داشته باشیم.

واگن‌های یک طبقه با اولویت خط چهار وارد ناوگان می‌شوند اما در خطوط داخلی دیگر نیز به کارگیری خواهند شد.

با توجه به افزایش میزان سفرها و مسافران مترو در اسفند‌ماه به‌ویژه در روزهای پایانی سال امید است با ورود این واگن‌ها خدمات‌رسانی بهتر و مناسب‌تری به شهروندان صورت پذیرد.

در ابتدای شکل‌گیری قطار شهری پایتخت در سال 77، تنها 60 واگن در شبکه متروی تهران وجود داشت و این رقم در سال 79 به 277 واگن رسید.

تعداد واگن‌های مترو اما پس از این تغییر، چهار سال ثابت باقی ماند. در سال 83 با روی کار آمدن احمدی‌نژاد تعداد واگن‌ها 10 عدد رشد کرد و تا رفتن وی از شهرداری تهران، تعداد واگن‌ها کمتر از 100 واگن افزایش یافت.

با روی کار آمدن محمدباقر قالیباف، روند سرعت دهی در تعداد واگن‌های مترو سیری تصاعدی به‌ دست آورد. به‌طوری که ظرف یک سال تعداد واگن‌های مترو از 376 به 525 عدد رسید و رکورد زمان مدیریت احمدی‌نژاد، در سال نخست حضور قالیباف شکسته شد.

روند توسعه واگن‌های مترو اما به این نقطه ختم نشد. در سال 86، تعداد 98 واگن دیگر به مترو افزوده شد و در سال بعد این رقم به 655 رسید.

در سال 88، 663 واگن در متروی تهران، کار جا‌به‌جایی مسافران را بر‌عهده گرفتند و تا سال 89 این عدد به 747 واگن افزایش یافت. در سال 90 نیز 189 واگن دیگر به ناوگان قطار شهری تهران افزوده شد. در سال‌جاری تعداد واگن‌های مورد بهره‌برداری قرار گرفته، از مرز هزار واگن عبور کرد و به رقم خیره‌کننده‌ای رسید.

44 واگن افزوده شده مترو که از امروز به ناوگان حمل‌ و نقل زیرزمینی تهران ملحق می‌شوند، از مجموع 177 واگنی هستند که امسال از گمرک خارج شده است. پیش از این 90 واگن وارد چرخه خدمات‌رسانی شده بود و امروز نیز 44 واگن دیگر وارد ناوگان می‌شود، همچنین مسئولان در تلاش هستند که باقی واگن‌ها را نیز تا پایان سال مورد آماده‌سازی‌ قرار داده و وارد خطوط کنند.

انتهای پیام/2462/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول