اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهمین شب از جشنواره فیلم فجر

قمی‌ها به پای «ترنج» نشستند

خبرگزاری فارس: فیلم سینمایی «ترنج» با مضمون دینی، عمیق و معنا‌گرا در سینما وتوس اکران شد.

قمی‌ها به پای «ترنج» نشستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر در استان قم، فیلم سینمایی «ترنج» به کارگردانی مجتبی راعی شب گذشته برای مخاطبان در سینما وتوس به نمایش درآمد.

در این فیلم که کاملا بومی است و لوکیشن‌های متعددی دارد؛ بخش‌هایی از فیلم در شهرها و روستاهای زنجان و همدان، بخش‌هایی در تهران و حتی پاریس فیلمبرداری شده ولی سعی شده است که همگی یک جهان را توصیف کنند.

بازیگرانی همچون رضا ناجی، حسین محجوب، محمود پاک نیت، اتابک نادری، محمود نظر علیان، حوریه امیری، رضا باقری، حمیده مقدس‌زاده و محمدرضا داوودنژاد در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «ترنج» مضمونی دینی، عمیق و معنا‌گرا دارد. این اثر در اصل سه گانه راعی پس از ساخت فیلم‌های «تولد یک پروانه» و «سفر به هیدالو» در رسیدن به یک زبان بصری دینی است و سکانس‌هایی از این فیلم به صورت سه‌بعدی ساخته شده است.

داستان فیلم سینمایی «ترنج» زندگی هنرمندی نقاش (مینیاتوریست آذری با نام اکبر بهاری) را به تصویر می‌کشد که پزشکان او را از بیماری‌اش مطلع کرده‌اند. وی خود را در شرف مرگ می‌بیند اما در مواجهه با اهل معرفت و سفارش تابلویی درباره عاشورا به زاویه دید جدیدی از زندگی می‌رسد و با کشیدن تابلو حیات جدیدی را تجربه می‌کند.

در این فیلم به شخصیت دیگری به نام استاد اکبر که محمود پاک نیت آن را بازی کرده است، پرداخته می‌شود و این شخصیت فرعی در این مسیر به مفهوم دین نرسیده است.

این فیلم علاوه بر اینکه می‌خواهد داستان مرگ و عاقبت انسان که به بهشت یا جهنم ختم می‌شود را به تصویر بکشد، به فضاهای ماورایی می‌رود.

کارگردان درباره اینکه چرا سعی کرده است مفاهیم متعددی را در یک فیلم بگنجاند، اظهار داشت: مرگ اندیشی همه مفاهیم مکرر قصه را شلوغ نکرد بلکه همه مفاهیم در یک راستا به کار گرفته شدند.

وی تاکید کرد: اگر فرمی در فیلم هست به خاطر این است که فیلم از دریچه نگاه هنرمند تصویر می‌شود و بیننده با یک هنرمند به جهان مثالی جهنم و بهشت می‌رود.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول