اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه در سازمان ملل:

اقدام برخی کشور‌های گروه 1+5 غیر سازنده و مخرب است/حمایت آمریکا از تروریست‌های سوری

خبرگزاری فارس: سفیر روسیه در سازمان ملل با اشاره به اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی برخی کشور‌های عضو گروه 1+5 گفت که این اقدامات فراتر از چارچوب شورای امنیت و غیرسازنده است.

اقدام برخی کشور‌های گروه 1+5 غیر سازنده و مخرب است/حمایت آمریکا از تروریست‌های سوری

به گزارش خبرگزاری فارس، «ویتالی چورکین» سفیر روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه راشاتودی، درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت خوشبختانه ما اواخر ماه فوریه شاهد از سرگیری مذاکرات 1+5 با ایران در آستانه پایتخت قزاقستان هستیم.

وی افزود: روسیه همواره از رابطه مستقیم ایران و آمریکا حمایت می‌کند. متاسفانه در سال‌های اخیر برخی کنش‌ها و واکنش‌ها وجود داشته است. برخی اظهارات مثبت از یک طرف با اظهارات منفی از سوی طرف دیگر پاسخ داده شده است. این بار متوجه شدم تهران شدیدا با موضوع مذاکره مستقیم با آمریکا مخالفت کرده و آن را غیر ممکن دانسته است.

چورکین تصریح کرد: ایرانی‌ها معمولا مذاکره‌کنندگان سرسختی هستند و البته موضوع مذاکرات نیز پیچیده است. بنا بر این برای هر موضوع خاص باید مذاکرات دشواری انجام شود و چالشی سخت برای پیشرفت در این مسیر وجود دارد.

سفیر روسیه در سازمان ملل درباره نحوه مذاکرات آمریکایی ها گفت: آمریکایی‌ها راه جالبی را برای توصیف شرایط در پیش می‌گیرند. آنها خواستار برگزاری مذاکرات بر اساس شرایط خود هستند و دیگران را با شرایط خود وفق می‌دهند.

وی افزود: اما روسیه اینگونه نیست. وقتی ما با آمریکا و کشور‌های دیگر وارد مذاکره می‌شویم، سعی می‌کنیم موضع مشترکی را اتخاذ کنیم.

چورکین در باره موضع روسیه در قبال موضوع هسته‌ای ایران گفت: ما در این موضوع، همچنان در قالب مذاکرات 1+5 عمل می‌کنیم.

وی افزود: فکر می‌کنیم برخی اقداماتی که توسط برخی اعضا صورت می‌گیرد، غیر سازنده و مخرب است. چرا که آنها علاوه بر تحریم‌های شورای امنیت، خود اقدام به اتخاذ تحریم‌های یک‌جانبه می‌کنند. این اقدامات به نظر ما نیاز نیست. زمانی که ما توافق کرده با یکدیگر اقدام کنیم و در قالب شورای امنیت حرکت کنیم، انجام اقدامی فراتر از آن، اشتباه است.

چورکین تصریح کرد: این اقدامات موجب مشکلاتی در ایران شده که نباید اینطور باشد، همچنین در روند مذاکرات تاثیر منفی می‌گذارد.

وی در واکنش به حمله احتمالی آمریکا و اسرائیل به ایران گفت که امیدوارم عقل سلیم مانع انجام چنین اقدامی شود چرا که این بدترین اقدام است.

سفیر روسیه در سازمان ملل اظهار داشت: اول از همه اینکه هنوز فرصت برای مذاکرات باقی است. هیچ‌یک از 6 کشور به ویژه آمریکا هنوز به این نتیجه نرسیده که در ایران تصمیم سیاسی برای ساخت بمب هسته‌ای گرفته شده است. بنا بر این تا زمانی که این تصمیم گرفته نشده، فرصت برای گفت‌وگو‌های سیاسی وجود دارد.

چورکین تاکید کرد که اقدام نظامی علیه ایران به پیشبرد مذاکرات کمک نمی‌کند.

چروکین درباره تحولات سوریه نیز گفت: آمریکا در برهه‌ای از زمان متوجه فعالیت تروریست‌ها در سوریه شده و به این نتیجه رسیده که سناریوی براندازی بشار اسد طی چندین ماه، غیر واقعی است.

وی تصریح کرد که آمریکا بر روی کشور‌هایی مانند قطر نفوذ دارد؛ این کشور‌های سلاح و تجهیزات را در اختیار شورشیان سوری قرار می‌دهد.

سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که آمریکا از این کشور‌ها حمایت می‌کند بنا بر این نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول