اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به استانداردهای جهانی نزدیک می‌شود

تبریز بالاخره به آرزویش رسید/8 اسفند نخستین تجربه آسیایی تبریز در رده باشگاهی

خبرگزاری فارس: تراکتورسازی تبریز نخستین حضور آسیایی خود را در روز هشتم اسفند مقابل الجزیره امارات تجربه خواهد کرد.

تبریز بالاخره به آرزویش رسید/8 اسفند نخستین تجربه آسیایی تبریز در رده باشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم تراکتورسازی تبریز روز  هشتم اسفند در نخستین بازی خود در باشگاه‌های آسیا به مصاف تیم الجزیره امارات خواهد رفت.

تیم تراکتورسازی با تیم‌های الجزیره امارات، الجیش قطر و الشباب عربستان هم‌گروه است.

دیدار تیم‌های تراکتورسازی ایران و الجزیره امارات که روز سه‌شنبه هشتم اسفند در تبریز برگزار می‌شود را تیم داوری از چین قضاوت خواهند کرد.

های‌تان به عنوان داور وسط و کمک‌هایش ویمینگ هو و وی هان و داور چهارم دی وانگ از چین قضاوت بازی تیم‌های تراکتورسازی ایران و الجزیره امارات را بر عهده دارند.

ناظر بازی از هند و ناظر داوری از سوریه انتخاب شده است.

بازی دوم تراکتورسازی تبریز با الجیش قطر روز سه‌شنبه 23 اسفند ماه 91 در دوحه قطر برگزار می‌شود.

داور وسط نیشی مورا یوچی از ژاپن، کمک داور اول ساگارا تورو و کمک داور دوم ناگی تویوکی از کشور ژاپن خواهند بود. همچنین کمک داور چهارم نیز علی شعبان از کویت است.

ناظر مسابقه الرحیمی ناصر حمدان حمید از عمان و ناظر داوری مایل حنانیا از فلسطین خواهد بود.

تبریز بالاخره به آرزویش رسید

حضور تیمی از فوتبال تبریز در باشگاه‌های آسیا آرزوی دیرینه‌ای بود که بالاخره با کسب عنوان نایب قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر توسط تراکتورسازی محقق شد.

تراکتورسازی در سال‌های 71 و 74 و گسترش فولاد در سال 89 تا یک قدمی کسب جواز حضور در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا پیش رفته بودند، اما با ناکامی در آخرین بازی موفق به این مهم نشدند.

تبریز تاکنون میزبان مسابقات مقدماتی جام جهانی و مقدماتی نوجوانان آسیا بوده، اما هیچگاه تجربه میزبانی باشگاه‌های آسیا را نداشته است.

تراکتورسازی پانزدهمین تیم ایرانی حاضر در آسیا

تراکتورسازی پانزدهمین باشگاه ایرانی است که مجوز حضور در باشگاه‌های آسیا را دریافت می‌کند.

تاکنون تیم‌های پرسپولیس تهران، پاس تهران، استقلال تهران، ملوان بندرانزلی، شاهین اهواز، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، برق شیراز، فجر سپاسی شیراز، صبای قم، بهمن کرج، سایپای کرج، و مس کرمان از ایران در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا حضور یافته‌اند که چهار قهرمانی با تیم‌های استقلال (دو بار)، پاس و پرسپولیس (جام در جام آسیا) حاصل شده، اما در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا هیچ تیمی از ایران به قهرمانی دست نیافته است.

 

 

باشگاه‌های آسیا به استانداردهای جهانی نزدیک می‌شود

یکی از دلایل ضعف فوتبال آسیا را می‌توان برنامه‌ریزی ضعیف کنفدراسیون فوتبال این قاره نام برد.

مسابقات باشگاه‌های آسیا تاکنون در شکل‌های مختلف برگزار شده است. گاهی به صورت متمرکز در یک کشور و گاهی نیز به صورت حذفی.

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که در یک دهه اخیر به جای جام قهرمانان و جام در جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شود، رفته رفته شرایط مطلوب مسابقات را به خود می‌گیرد، هر چند هنوز هم ضعف‌هایی در این رقابت‌ها به چشم می‌خورد.

برگزاری مسابقه پلی آف به صورت تک بازی در خانه یکی از تیم‌ها و فاصله چند ماهه این رقابت‌ها بعد از برگزاری مرحله اول حذفی مهمترین ضعف این رقابت‌ها است.

البته مرحله یک هشتم نهایی در سال‌های گذشته به صورت تک بازی در خانه تیم صدرنشین گروه مقدماتی برگزار می‌شد که خوشبختانه از امسال مسابقات مرحله دوم که به صورت حذفی است به صورت رفت و برگشت بوده و برنامه تک بازی در این رقابت‌ها حذف شده است.

به طور مثال اگر تیم تراکتورسازی در گروه خود دوم شود با قانون گذشته برای صعود به مرحله بعدی، باید در خانه حریف به مصاف یکی از صدرنشینان رفته و نتیجه صعود در گرو همان تک بازی خارج از خانه بود. اما با اصلاح این قانون تیم‌های دوم گروه نیز از حق میزبانی بازی مرحله یک هشتم نهایی برخوردار هستند.

همچنین در سال‌های گذشته بازی فینال تک بازی و در ژاپن برگزار می‌شد که از امسال بازی پایانی لیگ قهرمانان آسیا نیز به صورت رفت و برگشت است.

انتهای پیام/60002/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول