اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌تاکید آیت‌الله‌ مظاهری بر حضور همه اقشار در راهپیمایی 22 بهمن

‌تردیدی وجود ندارد که راهپیمایی 22 بهمن امسال افتخارآفرین می‌شود

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری گفت: همین امر که جمهوری اسلامی و مردم سرافزار ایران، در هیچ مقطعی عقب‌نشینی نکرده‌اند و مردم همواره با همۀ توان از اصل نظام دفاع کرده‌اند، یک معجزۀ الهی است که همه باید قدر آن را بدانند.

‌تردیدی وجود ندارد که راهپیمایی 22 بهمن امسال افتخارآفرین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در آستانه فرارسیدن بیست و دوم بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدظله‌العالی» در پایان درس خارج فقه خود، طی بیاناتی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را موهبتی الهی و امانتی از سوی خداوند متعال دانسته و افزود: جمهوری اسلامی ایران، بر دو رکن اساسی اسلام و مردم پایه‌ریزی شده و از ابتدا تاکنون بر این دو رکن استوار بوده است.

وی در این زمینه اظهار کرد: مردم از آغاز نهضت انقلاب اسلامی تا پیروزی انقلاب و پس از آن، در سی و چهار سال گذشته، همواره ثابت کرده‌اند که حاضرند هر چه دارند، نثار اسلام و انقلاب کنند و در راه پیروزی انقلاب و بقای جمهوری اسلامی، کوتاهی نکرده‌اند.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری پیروزی انقلاب اسلامی و یوم‌الله بیست و دوم بهمن را پیروزی همۀ ملت ایران، به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی«قدس‌سره» دانسته و اضافه کرد: جشن پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به هیچ شخص یا جناح و گروه خاصی نیست، بلکه مربوط به همه ملت ایران است که از پیش از پیروزی انقلاب تاکنون، در راه اسلام و انقلاب ثابت‌قدم مانده‌اند و همواره در حمایت از اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به گوشه‌هایی از مشکلات مردم و معضلات اقتصادی، اخلاقی و اداری جامعه، از حضور گسترده و تأثیرگذار اقشار مختلف ملت در عرصه‌های گوناگون،  قدردانی کرده و اظهار کرد: مردم هوشیار ایران توجه دارند که مشکلات فعلی، مفاسد اقتصادی، فرهنگی و اداری حاکم بر جامعه و نیز بروز اختلاف و معضلات ناشی از سوء مدیریّت مسئولان، به اصل نظام مقدّس جمهوری اسلامی ربطی ندارد و از این ‌رو علاوه بر گرامی‌داشت جشن پیروزی انقلاب اسلامی، در راهپیمایی روز 22 بهمن، شرکت گسترده دارند.

این مرجع عالیقدر با یادآوری برخی از موانع پیروزی انقلاب و نیز مشکلات و موانع متعددی که پس از پیروزی انقلاب، بر نظام جمهوری اسلامی تحمیل شد، معضلات کنونی را بی‌سابقه ندانسته و تصریح کرد: اگر چه در وضع کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی با فشارهای خارجی و سوء مدیریت برخی از مسئولان مواجه شده است و اگر چه مردم متحمل مشکلات و مصائبی سخت و طاقت‌فرسا هستند، نباید فراموش کنیم که این نظام مقدس و این مردم، همواره با مشکلات عجیب و متعددی از سوی بیگانگان و بدخواهان داخلی مواجه بوده‌اند و با صبر و استقامت و با لطف و مرحمت پرودگار متعال، در همه عرصه‌ها موفق و پیروز شده‌اند و در وضع فعلی نیز به امید خداوند متعال، قطعاً پیروز میدان خواهند بود.

وی افزود: تأملی در قضایای اول انقلاب و به ویژه تفکر پیرامون جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، حاکی از آن است که گویا حق‌تعالی اراده کرده است همواره حافظ جمهوری اسلامی و ملت ایران باشد و در سخت‌ترین شرایط و در زمانی که بدخواهان خارجی و داخلی بیشترین حملات و تهاجمات را علیه نظام و مردم به کار می‌گیرند، نمی‌توانند ضربه سهمگین و مهلکی به اصل جمهوری اسلامی و مردم وارد سازند.

مظاهری با تأکید بر اینکه پیروزی و بقای جمهوری اسلامی، ناشی از معجزه الهی است، افزود: تاریخ انقلاب اسلامی، گواهی می‌دهد که در بحران‌های مختلف، امداد الهی مردم را یاری کرده و مانع براندازی نظام شده است و اگرچه در برخی از صحنه‌ها نظیر جنگ تحمیلی، نظام و مردم دچار خسارت شده‌اند، اما لطف الهی مانع به ثمر رسیدن اهداف شوم بیگانگان شده و باعث شده است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه‌دارتر و استوارتر از قبل شود.

وی در این‌باره اضافه کرد: همین امر که جمهوری اسلامی و مردم سرافزار ایران، در هیچ مقطعی عقب‌نشینی نکرده‌اند و مردم همواره با همۀ توان از اصل نظام دفاع کرده‌اند، یک معجزۀ الهی است که همه باید قدر آن را بدانند.

این مرجع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک «نظام الهی» دانسته و در تبیین معنای آن، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و نیز حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی، با سیاست‌بازی رایج در دنیا و حتی با به کارگیری سیاست افراد سیاست‌مدار، سازگاری ندارد، بلکه خداوند متعال به واسطه حضور مخلصانه و همراه با ایثار و فداکاری مردم، همواره با عنایات خود پشتیبان نظام بوده است.

وی ادامه داد: امروز نیز بحمدالله، مردم حضور فعال خود را در همه صحنه‌ها حفظ کرده‌اند و این مسئولان هستند که باید با پرهیز از نزاع و اختلاف، به فکر رفاه مردم و سرافرازی نظام باشند تا از مردم عقب نمانند.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری با نکوهش ناامیدی و دلسردی، تاکید کرد: با وجود معضلات و مشکلات فراوان و علی‌رغم اینکه مردم با مشقّت و سختی زندگی می‌کنند و از اوضاع کنونی گلایه دارند، همگان باید توجّه داشته باشند که آینده‌ای روشن و درخشان و همراه با پیروزی در عرصه‌های گوناگون در انتظار مردم و نظام جمهوری اسلامی است و از این‌رو کسی نباید دلسرد و ناامید باشد.

وی با اشاره مجدد به این حقیقت که یوم‌الله بیست و دوم بهمن و جشن پیروزی انقلاب اسلامی، به هیچ شخص یا گروه خاصی اختصاص ندارد و مربوط به همه ملت و نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران است، همه اقشار مردم را به شرکت گسترده و تأثیرگذار در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن فراخوانده و اضافه کرد: مردم سرافراز میهن اسلامی، اصل نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند و در وضع فعلی هم علی‌رغم نارسایی‌ها و مشکلات متعدّدی که گریبان‌گیر آنان شده است، دست از فداکاری و جانفشانی برای اصل نظام برنمی‌دارند؛ از این‌رو تردیدی وجود ندارد که در روز بیست و دوم بهمن امسال نیز نظیر دیگر صحنه‌های انقلاب، در راهپیمایی شرکت می‌کنند و افتخاری دیگر برای اسلام و نظام اسلامی می‌آفرینند.

انتهای پیام/2301/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول