اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم با ‌گام‌های استوار در دفاع ‌از ولایت شعار «مرگ بر استکبار» سر دهند‌

تأکید آیت‌الله نوری‌همدانی‌ بر حضور گسترده همه مردم در راهپیمایی 22 بهمن

خبرگزاری فارس: مرجع تقلید جهان تشیع گفت: حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن اثبات خواهد کرد مردم ایران هیچ ترسی از استکبار جهانی ندارند و با فریادهای خود قدرت و عظمت اسلام و انقلاب را به جهانیان نشان خواهند داد.

تأکید آیت‌الله نوری‌همدانی‌ بر حضور گسترده همه مردم در راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در انتهای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: 22 بهمن در تاریخ ایران و اسلام روز بسیار مهمی است.

وی افزود: نخستین شرط برای گرامی داشتن این روز درک صحیح و عمیق اثرات پیروزی انقلاب بر بشریت و جامعه اسلامی است.

22 بهمن پایانی بر استکبار و استبداد بود

این مرجع تقلید با بیان اینکه 22 بهمن پایانی بر تسلط استکبار بر ملت ایران بود خاطرنشان کرد: بیگانگان سعی داشتند همه امور را در ایران به دست بگیرند و مردم ما را مجبور به پذیرش سلطه خودشان کنند؛ طلوع فجر انقلاب چهره واقعی دشمنان را به ملت ایران شناساند و علاوه بر این تمام مظلومان و ستم‌دیدگان جهان نیز با نگاه به جمهوری اسلامی پناهگاهی مطمئن یافتند تا خود را از زیر بار استکبار و استعمار نجات دهند.

وی ادامه داد: آثار انقلاب اسلامی ایران هر روز در جهان بیشتر پدیدار می‌شود زیرا این حادثه بزرگ علاوه بر بریدن دست بیگانگان از کشور، استبداد داخلی را نیز سرنگون ساخت و مردم را از زیر یوغ شاهان ستمگر رها ساخت.

آیت‌الله نوری همدانی 22 بهمن را مظهر خودباوری و نترسیدن از ظلم و ظالم دانست و اضافه کرد: امروز مردم ایران توانسته‌اند به پیشرفت فراوانی در عرصه‌های مختلف علم و دانش دست یابند و همه این برکات به دلیل قرار گرفتن زیر پرچم رسول‌الله(ص) است.

انقلاب اسلامی مقدمه همه پیشرفت‌هاست

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مقدمه همه پیشرفت‌ها و زمینه‌ساز از بین رفتن همه سقوط‌هاست بنابراین لازم است همه اقشار جامعه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده و با دلی پر از امید و گام‌های استوار در دفاع از نظام و ولایت شعار مرگ بر استکبار سر دهند.

وی با اشاره به اهمیت فراوان دادن مسلمانان به واجبات فردی افزود: در مقابل واجبات کفایی چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد که نمونه بارز آن امر به معروف و نهی از منکر است در حالیکه پرداختن به این نوع واجبات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: حفظ دین بدون پایداری و مقاومت غیر ممکن است ضمن اینکه استقامت افراد باید با یکدیگر پیوند بخورد زیرا این کار یک امر فردی نیست؛ امام خمینی(ره) نیز مردم را اصل نظام می‌دانست.

این مرجع تقلید وحدت مردم ایران را در عرصه‌های مختلف مبارزه و جهاد ستود و عنوان داشت: شرکت همه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ضروری است زیرا آمریکا و سایر کشورهای بیگانه سعی می‌کنند با ابزار تحریم ملت ایران را وادار به مذاکره کنند اما حضور گسترده در این راهپیمایی نشان می‌دهد مردم ایران هیچ ترسی از استکبار جهانی ندارند و با فریادهای خود قدرت و عظمت اسلام و انقلاب را به جهانیان نشان خواهند داد.

انتهای پیام/78004/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول