اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شیخ علی سلمان: روسیه از انقلاب مردم بحرین حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: رهبر جنبش «الوفاق» بحرین بعد از مذاکره با معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو اعلام کرد که روسیه از تحولات دموکراتیک در بحرین حمایت کرده و مایل است به آغاز مذاکرات بین دولت و مخالفان و حل بحران سیاسی در آن کمک کند.

شیخ علی سلمان: روسیه از انقلاب مردم بحرین حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "شیخ علی سلمان" رهبر جنبش «الوفاق» بحرین امروز، جمعه بعد از مذاکره با "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مسکو اعلام کرد که مقامات مسکو از تحولات دموکراتیک در بحرین حمایت کرده و مایلند بعنوان عامل نقش آفرین مهمی در حل و فصل بحران سیاسی کنونی در این کشور مطرح باشند.

این رهبر انقلابی بحرینی به همراه دیگر نمایندگان احزاب مخالف دیگر در این کشور که تقریبا دو سال است اعتراضات مردمی ضد دولتی در آنجا متوقف نشده است، در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه به بررسی روند اوضاع کنونی در بحرین و راههای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور پرداخت.

علی سلمان بعد از این دیدار در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر خبرگزاری «نووستی» به خبرنگاران گفت: آقای بوگدانوف همبستگی خود را با درخواست‌های قانونی ملت بحرین اعلام کرده و مورد تاکید قرار داد که روسیه از تمامی اقدامات در راه دموکراتیزه سازی بحرین حمایت خواهد کرد. وی همچنین تاکید کرد که روسیه می‌تواند به یکی از عوامل مهم در این مبارزه تبدیل شود، اگر مذاکرات جدی و موثری بین دولت و مخالفان در بحرین آغاز شود.

اعتراضات گسترده مردمی در بحرین از ماه مارس سال 2011 آغاز شده است و دولت بحرین برای مقابله با اعتراضات خیابانی از نیروهای نظامی ویژه اعزامی از سوی شورای همکاری‌های کشورهای عرب خلیج فارس کمک گرفته است.

این کشور طی دو سال گذشته شاهد دستگیری گسترده فعالان سیاسی بوده که بیش از 400 نفر آنها محاکمه شده‌اند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول