اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پایگاه ششم شکاری بوشهر مطرح کرد

تغییر سرنوشت جنگ تحمیلی توسط نیروی هوایی/11 هزار ماموریت پایگاه ششم شکاری

خبرگزاری فارس: فرمانده پایگاه ششم شکاری بوشهر گفت: اگر رشادت‌های نیروی هوایی در شش ماه اول جنگ نبود شاید سرنوشت جنگ به شکل دیگری رقم می‌خورد.

تغییر سرنوشت جنگ تحمیلی توسط نیروی هوایی/11 هزار ماموریت پایگاه ششم شکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امیر مهدی هادیان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت 19بهمن سالروز بیعت نیروی هوایی با امام راحل گفت: پرسنل فداکار و خلبانان نیروی هوایی در 19بهمن سال57 با بیعت با امام راحل و انقلاب اسلامی تمامی آمال و آرزوهای رژیم طاغوت و استکبار جهانی نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح بویژه نیروی هوایی بواسطه اینکه رابطه مستقیمی با آمریکا  داشت تصور نمی‌کرد با امام راحل بیعت کند، افزود: نیروی هوایی آن زمان به آخرین تجهیزات روز مجهز شده بود و این نیرو برای استکبار جهانی از اهمیت خاصی برخوردار بود و شاید تصور نمی‌کرد که با فرهنگ‌سازی که شده بود به امام و انقلاب بپیوندد ولی با بیعت نیروی هوایی به انقلاب نقطه جرقه نیروهای مسلح برای پیوندشان با انقلاب زده شد.

فرمانده پایگاه ششم شکاری بوشهر با بیان اینکه این پایگاه نقش ویژه‌ای در دفاع از انقلاب داشت تاکید کرد: نیروی هوایی این افتخار را دارد که قبل از شروع جنگ تحمیلی در شرایطی که همه برنامه‌ریزی استکبار برای شکست انقلاب بود توانست در عرصه‌های مختلف به ویژه قائله کردستان کارنامه درخشانی از خود بجای بگذارد.

هادیان، افتخارات نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس را برشمرد و با بیان اینکه این نیرو در این دوران کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است، تصریح کرد: نیروی هوایی افتخار دارد پس از گذشت دو ساعت از حضور بیگانگان در آسمان ایران توانست پاسخ دندانشکنی با آنان بدهد و رویای فتح ایران را در خواب آنان بهم بزند.

وی نقش نیروی هوایی در عملیات‌های رزمندگان اسلام در محورهای زمینی را تعیین‌کننده دانست و افزود: در عملیات‌ها، حضور خلبانان نیروی هوایی سرنوشت آن عملیات را تعیین می‌کرد به گونه‌ای که این نیرو شهدای فراوانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از افتخارات این نیروست.

فرمانده پایگاه ششم شکاری بوشهر تاکید کرد: اگر رشادت‌های نیروی هوایی در شش ماه اول جنگ نبود شاید سرنوشت جنگ به شکل دیگری رقم می‌خورد.

هادیان بیشترین ماموریت نیروی هوایی در دوران جنگ تحمیلی را مربوط به پایگاه ششم شکاری بوشهر دانست و گفت: این پایگاه افتخار دارد با نزدیک به 11 هزار ماموریت جنگی بیشترین ماموریت را داشته و بیشترین شهدا را تقدیم کرده است.

وی تاکید کرد: امروز نیروی هوایی در عرصه‌های مختلف بویژه بحث آموزش، تامین نیرو، تامین و تجهیز امکانات پیشرفته نظامی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و این قول را می‌دهیم که در راستای اهداف امام راحل، راه شهدای والامقام با پیروی از فرمانده کل قوا لحظه‌ای از دفاع از این آب و خاک و حفاظت از آسمان ایران اسلامی تعلل نکنیم.

انتهای پیام/66006/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول