اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

تبریز در 1404 به شهر برتر منطقه تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز مقام نخست جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور را دارد، گفت: مدیریت شهری تبریز تلاش دارد این شهر در 1404 شهر برتر منطقه شود.

تبریز در 1404 به شهر برتر منطقه تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از مجتمع‌های تجاری، خدماتی و رفاهی هتل پنج ستاره لاله، ابلاغ سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری در سال 84 را دستور و سیاستی راهگشا برای ورود سرمایه‌گذاران در حوزه عمران و آبادانی کشور دانست.

تبریز مقام نخست جذب سرمایه بخش خصوصی در کشور را دارد

وی با اشاره به ابلاغ این سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری، مدیریت شهری تبریز با مشارکت شورای اسلامی شهر، از ابتدای سال 85 و بسیار جلوتر از دیگر شهرها و حتی نهادها و دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور، ضمن تدوین آیین‌نامه‌های سرمایه‌گذاری و نیز تشکیل دبیرخانه و ستاد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرداری تبریز، گام‌های اولیه را در این بخش برداشت و امروز پس از گذشت شش سال، تبریز در حوزه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رتبه اول کشوری را طی 5 سال متوالی در اختیار دارد و علاوه بر آن موفق به جذب ده‌ها هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و نیز اجرای ده‌ها پروژه بزرگ مشارکتی در این شهر شده است.

نمونه پروژه مشارکتی مجموعه رفاهی هتل پنج ستاره تبریز در هیچ شهر ایران وجود ندارد

شهردار تبریز از مجموعه رفاهی، تفریحی، تجاری و خدماتی هتل پنج ستاره لاله تبریز به عنوان بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری سال‌های اخیر شهرداری نام برد و با اعلام این که نمونه چنین پروژه بزرگ و عظیمی در هیچ شهر دیگر ایران وجود ندارد، احداث این مجموعه را زمینه‌ساز عمران و توسعه منطقه و در کنار آن رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانست.

تبریز در 1404 شهر برتر منطقه می‌شود

نوین در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اعلام این که در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام باید ایران به توسعه‌ یافته‌ترین کشور منطقه تبدیل شود، افزود: در این راستا مدیریت شهری تبریز نیز در تلاش است این شهر را به شهر برتر منطقه تبدیل کند که بسترهای تحقق این هدف با اجرای طرح‌های متعدد عمرانی خدماتی و نیز پروژه‌های مشارکتی متنوع ایجاد شده و در چشم‌انداز ایران 1404 ، شاهد تبریزی آباد و زیبا خواهیم بود.

وی با قدردانی از مسئو‌لیت‌پذیری و صداقت کاری سرمایه‌گذاران این پروژه عظیم خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران این پروژه بدون دریافت حتی یک ریال وام و تسهیلات بانکی و تنها با تکیه بر سرمایه خود، دست یاری به شهرداری تبریز و شهروندان این شهر دادند و توانستند برابر برنامه زمان‌بندی شده بخش‌های محتلف این مجموعه را طراحی، اجرا و افتتاح کنند.

شهردار تبریز تولید ثروت، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، تسریع روند توسعه شهری، تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور و حذف موانع و چالش‌های پیش‌روی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از مهم‌ترین برکات و دستاوردهای موفقیت این طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در تبریز برشمرد.

وی در عین حال با اعلام این که علاوه بر اعطای تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران در تبریز از سوی مدیریت شهری، امنیت و تضمین سرمایه‌گذاری نیز در این شهر حاکم شده است و مدیریت شهری تبریز دست تک تک سرمایه‌گذاران علاقمند به سرمایه‌گذاری در تبریز را به گرمی می‌فشارد.

ابراز گلایه از عدم تحقق هدف‌گذاری‌های انجام گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

شهردار تبریز در ادامه با ابراز گلایه از عدم تحقق هدف‌گذاری‌های انجام گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سند چشم‌انداز 20 ساله گفت: بر اساس این هدف‌گذاری کشور باید نسبت به تحقق 3 میلیارد و 700 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی طی 20 سال اقدام کند که در این بخش متأسفانه از برنامه‌هدف‌گذاری عقب هستیم و باید برای رسیدن به این سطح از سرمایه‌گذاری بیش از گذشته تلاش شود.

نوین با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حضور در تبریز و سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی این شهر خاطرنشان کرد: ما قصد داریم در افق ایران 1404 شهر برتر منطقه باشیم و در این راه تمام تسهیلات و امکانات لازم برای ورود سرمایه‌گذاران را فراهم آورده‌ایم.

تبریز الگوی جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای شهرهای کشور

نوین با اعلام این که شهرداری تبریز در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی الگوی دیگر شهرهای کشور شده است، از تصویب و ابلاغ شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز به عنوان شیوه‌نامه کشوری از سوی وزارت کشور طی سال جاری خبر داد و افزود: این امر نشان می‌دهد که تبریز همواره جلوتر از دیگر شهرها بوده و پیشگام حوزه‌های مختلف است.

وی در عین حال تنها راه نجات شهرها و توسعه و آبادانی کشور را حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و بر لزوم تلاش همه مسئولان در رفع موانع و حذف چالش‌های این بخش تأکید کرد.

شهردار تبریز حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه هتل لاله را 1500 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: علاوه بر این و طی 5 سال گذشته ، شهرداری تبریز موفق به عقد قرارداد 150 هزار میلیارد ریال پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری متنوع در سطح تبریز شده است که با بهره‌برداری نهایی از این طرح‌ها در فاصله زمانی 5 تا 10 ساله، چهره تبریز متحول خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول