اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتقد فیلم‌های جشنواره فیلم فجر:

«اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» اثری پاک بود

خبرگزاری فارس: کارشناس نقد فیلم‌های جشنواره فجر در قم گفت: فیلم «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» به عنوان نخستین اثر بلند نرگس آبیار قابل قبول بود.

«اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» اثری پاک بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر در قم، مریم بصیری در جلسه نقد و بررسی فیلم «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» که با حضور عوامل اصلی این فیلم در سینما وتوس برگزار شد اظهار کرد: با وجود اینکه این فیلم نخستین اثر سینمایی خانم آبیار است ولی فیلمی جذاب و محتوایی بود.

وی افزود: ‌سابقه خوب کارگردان این فیلم در رمان نویسی موجب شد که نخستین فیلم‌نامه فیلمش را خودش بنویسد.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ادامه داد: این فیلم برداشت کوچکی از داستان گردنبند است که در این داستان نیز زنی برای رفتن به مهمانی گردنبند دوستش را قرض می‌گیرد و بر اثر بی‌احتیاطی آن را گم می‌کند.

بصیری با اشاره به فیلم «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» گفت: این داستان شکسته شدن یک بشقاب بی‌ارزش را دنبال می‌کند که لیلا به خاطر خیانت در امانت دچار عذاب وجدان شده و سعی دارد که اشتباهش را جبران کند.

کارشناس نقد فیلم‌های جشنواره فجر در قم ادامه داد: لیلا شخصیت اصلی داستان هر لحظه با کارهایش یک داستان کوچک در زندگی ساده خود خلق می‌کند که مخاطب را با ترس و دلهره به همراه خود می‌کشاند.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی گفت: پرده اول 30 دقیقه زندگی لیلا را نشان می‌دهد در حالی که می‌شد این پرده را در 10 دقیقه جمع بندی کرد.

وی با اشاره به برخی نکات ریز که در فیلم به آن اشاره شده بود گفت: در فیلم می‌بینم که همسر لیلا دانشجو است و حتی یک کتاب هم نمی‌خواند ولی لیلا که زنی خانه دار است و شاید در مقطع فوق دیپلم تحصیل کرده است از هر فرصتی برای خواندن کتابی که مشخص نبود چیست استفاده می‌کرد.

بصیری تصریح کرد: در این فیلم مشکل اخلاقی بزرگی دیده نمی‌شد و می‌توان صفت پاک را روی این فیلم گذاشت.

بصیری خاطرنشان کرد: این فیلم با توجه به اینکه نخستین فیلم سینمایی کارگردان است کاری قابل قبول به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2258/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول