اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان مطرح کرد

طراحی و تدوین نظام ملی و مهارت / تدریس 136 رشته

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان از طراحی و تدوین نظام ملی و مهارت در این دانشگاه در دو سال گذشته خبر داد.

طراحی و تدوین نظام ملی و مهارت / تدریس 136 رشته

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یوسف رستمی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: در استان کردستان در سال‌های 81 و 82 فقط دو مرکز علمی کابردی ایجاد شده بود و تا پایان سال 86 تعداد این مراکز به 4 مرکز ارتقا یافت.

وی افزود: تا پایان سال 86 مراکز علمی کابردی مدیریت صنعتی، فرهنگ و هنر، صنایع دستی و کشاورزی در استان فعالیت داشتند که در مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به کردستان 9 مرکز علمی کابردی دیگر تاسیس و راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با اشاره به روند رو به رشد تعداد دانشجویان این دانشگاه در چند سال گذشته بیان کرد: تا پایان سال 86 تعداد دانشجویان یکهزار و 276 نفر بود که این رقم در سال‌جاری به 7 هزار و 977 نفر افزایش یافت.

سرمایه‌گذاری دولت در دانشگاه علمی کاربردی صفر بوده است

رستمی با اشاره به اقدامات موثر دولت در چند سال گذشته در حوزه آموزشی گفت: در راستای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی، بخش زیادی از امورات دانشگاه علمی کاربردی استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین بیش از 10 هزار متر مربع فضای آموزشی بوده، اضافه کرد: برای این میزان فضای آموزشی در استان بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده که یک ریال آن از طریق دولت هزینه نشده است.

رستمی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم و موثر در دو سال گذشته را طراحی و تدوین نظام ملی و مهارت است که این نظام شامل آموزش فناوری مهارت و احراز شغل با همکاری اداره‌کل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش‌ها به سمت مهارت‌آموزی سوق داده شود، اظهار کرد: بیشتر رشته‌های این دانشگاه مهارتی است و حتی در دانشگاه علمی کاربردی شهرستان‌ بیجار رشته تعمیر خودرو و جوشکاری تأسیس و راه‌اندازی شده و در مرکز استان نیز رشته پرورش توت فرنگی تدریس می شود.

تدریس 136 رشته در علمی کابردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان تعداد رشته‌های این دانشگاه را در حال حاضر 136 رشته عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 80 رشته در مقطع کاردانی و 30 رشته در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تدریس که در مجموع به 136 رشته  محل ارتقا یافته است.

رستمی از اخذ مجوز فعالیت آموزشی 3 مرکز علمی کاربردی برای نیمه نخست سال آینده در استان خبر داد و اضافه کرد: هم‌اکنون 50 نفر کارمند، بیش از 50 استاد تمام وقت و 150 استاد به صورت پاره وقت و حق‌التدریسی در این دانشگاه فعالیت دارند.

وی در پایان تعداد دانشجویان آقا در این دانشگاه را بیش از دانشجویان زن برشمرد و خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد رشته‌های مهارتی در مراکز علمی کابردی بیش از سال‌های گذشته است و رشته‌های جدید مهندسی ساختمان سازی، امداد و نجات، قوه قضایی در گرایش‌های مختلف، مرکز تخصصی بهزیستی در زمینه اصلاح و تربیت ایجاد شده است.

انتهای پیام/79005/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول