اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار مشاور امنیتی نتانیاهو درباره افت جایگاه اسرائیل در مجامع جهانی

خبرگزاری فارس: مشاور ارشد امنیتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی درباره افت جایگاه اسرائیل در مجامع بین‌المللی هشدار داده است.

هشدار مشاور امنیتی نتانیاهو درباره افت جایگاه اسرائیل در مجامع جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس، مشاور ارشد امنیتی بنیامین نتانیاهو گفته است شهرک‌سازی‌ها عامل مانع‌تراشی در حمایت غرب از اسرائیل هستند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «یاکوف عامیدرور»، مشاور ارشد امنیت داخلی اسرائیل هشدار داده شهرک‌سازی‌ها باعث شده‌اند اسرائیل حمایت‌های حتی بهترین دوستانش در غرب را هم از دست بدهد.

دو منبع اسرائیلی گفته‌اند عامیدرور در یک جلسه غیرعلنی با نتانیاهو در دفتر کار وی، نگرانی‌اش از افت جایگاه اسرائیل در مجامع بین‌المللی را به وی ابراز داشته است.

اسرائیل پس از آنکه سازمان ملل، جایگاه فلسطین را به «دولت ناظر» این سازمان ارتقاء داد اعلام کرد قصد دارد شهرک‌سازی‌ها در قدس شرقی و کرانه باختری را افزایش دهد. کشورهای غربی و اتحادیه اروپا در وهله‌های مختلف از اسرائیل خواسته‌اند از این اقدام دست بردارد اما هر بار با بی‌توجهی اسرائیل روبرو شده‌اند.

عامیدرور در این جلسه غیرعلنی به نتانیاهو گفته است: «توضیح مسئله شهرک‌سازی در هیچ جای جهان، ممکن نیست.»

وی همچنین گفته است: «این قضیه را نه می‌توان برای آنگلا مرکل یا حتی نه برای استفان هارپر، نخست وزیر کانادا، توضیح داد. شهرک‌سازی‌ها به یک مشکل دیپلماتیک تبدیل شده و باعث شده‌اند اسرائیل حتی در میان دوستانش در غرب هم حمایتش را از دست بدهد.»

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول