اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار وحیدی در مراسم پایان پاکسازی ‌مناطق آلوده به مین ‌کرمانشاه‌:

اهمیت نظام ایران به پاکسازی ‌کامل مناطق آلوده به مین / شهادت سالانه 45 نفر در این راه‌

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در پاکسازی میادین مین سالانه 45 نفر شهید و 80 نفر جانباز می‌شدند، گفت: مدیریت چنین صحنه‌هایی پیچیده و سخت است و نظام ‌به پاکسازی توجه و اهمیت ویژه‌ای داده است.

اهمیت نظام ایران به پاکسازی ‌کامل مناطق آلوده به مین / شهادت سالانه 45 نفر در این راه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار احمد وحیدی در آیین جشن خاتمه  پاکسازی عمومی مناطق آلوده به مین استان کرمانشاه که در مجتمع فرهنگی هنری انتظار با حضور خانواده‌های معزز شهدا و جانباز پاکسازی برگزار شد، با تبریک پاکسازی میادین مین در استان کرمانشاه اظهار کرد: پاکسازی میادین مین کار مشترک تیمی و گسترده‌ای و در نوع خود ارزشمند است، زیرا بعد از پایان جنگ تحمیلی رزمندگان در عرصه و میدان دیگری به نام میادین مین شروع به فعالیت کردند و در حالی با مین دست و پنجه نرم کردند که کسی از این کار ارزشمند آنها مطلع نبود.

وحیدی تلاش برای خنثی‌سازی میادین مین توسط این رزمندگان را جهاد خاموشی نامید که توانست صحنه‌های مجاهدت زیبایی را رقم بزند.

وی تصریح کرد: ما نتوانستیم زحمات و رشادت‌های این عزیزان را به مردم معرفی کنیم و به‌درستی آن ‌طور که شایسته و بایسته است از آنها قدردانی و مجاهدت‌های آنان را تبیین کنیم.

وزیر دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح کشور افزود: اجر این رشادت‌ها در گمنامی است، اما این مجاهدت‌های بی‌نام و نشان در نزد خداوند پاداش والایی دارد.

وحیدی با اشاره به اینکه بخش ارزشمندی از نیروهای کشور درگیر میادین جنگ بودند و از آسایش و آرامش خود برای رضای خدا و آسایش مردم گذشتند و خانواده‌های مظلوم اما شجاع این نیروهای مجاهد صبورانه در این میدان استقامت کردند، خاطرنشان کرد: پاکسازی میادین مین حوادث واقعی از صحنه‌های اجتماعی است که باید به تصویر کشیده شوند و پیام‌های آن به گوش همگان برسد.

وحیدی با اشاره به ابعاد قابل بررسی پاکسازی میادین مین تصریح کرد: پلیدی و خباثت دشمن در مین‌گذاری در خاک ایران به نمایش گذاشته شد و آنها نشانه دروغ‌های مدعیان حقوق بشر است.

وی مدیریت صحنه پاکسازی میادین مین در کشور را نشان از کارآمدی نیروهای ایرانی در این عرصه دانست و تاکید کرد: ایران در هشت سال جنگ تحمیلی با همه مستکبران عالم در نبرد بود و دشمن با تمام توان اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به میدان آمد، اما باز هم جمهوری اسلامی با تمام قدرت ایستادگی کرد.

وحیدی با اشاره به موفقیت‌های ایران در زمینه‌های علمی و فناوری خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی در صحنه علم و فناوری عقب بیفتد دشمنان خواهند گفت که این عقب‌ماندگی ناشی از اسلام است.

وزیر دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف می‌درخشد،بیان داشت: مملکت ما امروز در صحنه فعالیت‌های اجتماعی در عالی‌ترین سطوح مشارکت قرار دارد.

وی ادامه داد: اینکه جمهوری اسلامی هم‌زمان می‌تواند در عرصه‌های مختلف با موفقیت به جلو پیش رود، نشان از کارآمدی نظام و توانایی آن در عرصه‌های مدیریتی است.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به اینکه در پاکسازی میادین مین سالانه 45 نفر شهید و 80 نفر جانباز می‌شدند، گفت: مدیریت چنین صحنه‌هایی پیچیده و سخت است و نظام مقدس جمهوری اسلامی به پاکسازی توجه و اهمیت ویژه‌ای داده است.

وی با بیان اینکه مرحله نخست پاکسازی در استان کرمانشاه به اتمام رسیده است، گفت: این مرحله از پاک‌سازی از مکان‌هایی بوده که اطلاع داشته‌ایم و تیم پاکسازی همچنان در این استان مستقر خواهند بود.

انتهای پیام/2700/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول