اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی بوشهر در مصاحبه تفصیلی با فارس:

برگ زرین تاریخ همافران، سلام نظامی به امام بود/ قاهر 313 انبوه‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه اسلامی بوشهر با اشاره به اینکه سلام نظامی همافران به امام برگ زرین تاریخ نیروی هوایی است، گفت: ساخت هواپیمای جنگی قاهر 313 به زودی انبوه‌سازی می‌شود و از دیگر افتخارات وزارت دفاع و نیروهای مسلح است.

برگ زرین تاریخ همافران، سلام نظامی به امام بود/ قاهر 313 انبوه‌سازی می‌شود

عبدالله فاتحی دبیر حزب موتلفه اسلامی از نیروهای انقلابی شناخته شده استان بوشهر است که سوابق مبارزاتی وی از ایشان شخصیتی انقلابی و البته مومن و دانشگاهی ساخته است.

به مناسبت 19 بهمن روز نیروی هوایی با وی به گفت‌وگو نشستیم تا اهمیت و وظیفه نیروی هوایی در انقلاب به ویژه شرایط فعلی را بررسی کرده باشیم.

فارس: نقش نیروهای مسلح به ویژه نیروهای هوایی در شرایط کنونی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فاتحی: با عرض تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر به ملت شریف ایران و همه مستضعفان جهان، 19 بهمن سالگرد بیعت تاریخ‌ساز نیروی هوایی با رهبر فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (ره ) به کارکنان این نیروی آسمانی تبریک می‌گوئیم و از شما عزیزانی که حال و هوای روزهای پیروزی حق بر باطل را به نسل سوم انقلاب منعکس می‌کنید، تشکر می‌کنیم.

نیروهای مسلح در هر شرایطی به منزله سپر دفاعی نظام‌های سیاسی هستند و در موقعیت‌های خاص نقش بارزتری دارند به همین جهت یکی از اقشار مورد هدف کشورهای حریف و متخاصم هستند و برای تضعیف و جدا کردن آنها از نظام برنامه‌ریزی می‌کنند، اما در ایران پیوند نیروهای مسلح با نظام سیاسی معنوی و عقیدتی است و حمایت از آن را وظیفه شرعی خود می‌دانند و همین امر هم باعث شده که با مردم رابطه برادری و عاطفی داشته باشند، که تجلی آن را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم و هم‌اکنون هم نگاه مردم و نیروهای مسلح نگاه برادری است و این از ویژگی‌های نظام ولائی جمهوری اسلامی است.

فارس: نیروهای هوایی چه نقشی در به ثمر رسیدن انقلاب داشت؟

فاتحی: همافران نیروی هوایی اولین گروهی بودند که قبل از پیروزی انقلاب خود را به دریای مواج مردم متصل کردند و در آن شرایط خطرناک که هنوز رژیم سلطنتی ساقط نشده بود و مانند پلنگ تیر خورده به هر کس و هر چیزی حمله می‌کرد افراد نیروی هوائی دسته جمعی به حضرت امام(ره) سلام نظامی دادند و آمادگی خود را برای جانبازی اعلام کردند، این حرکت برگ زرّینی شد در تاریخ این نیرو و نیز جنگ تحمیلی و یورش 160 جنگنده در روز دوم جنگ به بغداد نیروی هوائی را یک نیروی آسمانی کرد.

فارس: وظیفه نیروهای مسلح در قبال نظام و ولایت فقیه چیست؟

فاتحی: نیروهای مسلح نظام اسلامی و ولایت فقیه را در زمان غیبت امام عصر (ع) حافظ قرآن و اسلام می‌دانند به همین جهت به امید جلب رضایت خداوند برای آن فداکاری می‌کنند و گوش به فرمان ولی فقیه هستند.

امروزه جوانان مسلمانی که در کسوت نیروهای مسلح هستند و همه شیعیان و مسلمانان آزادی‌خواه جهان، ندای ملکوتی همه انبیاء و اولیاء الهی را از بیانات ولی فقیه می‌شنوند و او را نائب امام زمان می‌دانند و لذا نمی‌توانند نسبت به اوامر الهی بی‌تفاوت باشند و این دیدگاه مشکلات دشمنان اسلام را مضاعف کرده و همین است رمز مخالفت شدید آن‌ها با اصل ولایت فقیه که اول سعی کردند در قانون اساسی نیاید و حالا هم سعی بر حذف آن دارند.

فارس: در مورد مجهز شدن نیروهای مسلح و به ویژه نیروی هوایی به امکانات و تجهیز روز و فوق روز نظامی چه نظری دارید؟

فاتحی: قرآن مجید و سنت نبی‌اکرم در این زمینه تکلیف ما را روشن کرده است، خداوند در خصوص اقدامات بازدارنده می‌فرماید: «واعدّوا لهم مااستتطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوّالله و عدوکم ... تا می‌توانید در برابر آنها نیرو و اسب‌های آماده (که دراین زمان ناوهای جنگی، تانک، هواپیما و موشک است) فراهم کنید تا با آن دشمنان خدا و دشمنان خودتان را بترسانید ... «نیروی هوائی کشور به لطف خداوند با تلاش و کوشش متخصصان خود با تشکیل جهاد خودکفائی روی پای خود ایستاده است، ساخت هواپیمای جنگی قاهر 313 که اخیرأ پرده‌برداری شده و به یاری خداوند به زودی انبوه‌سازی می‌شود، از افتخارات وزارت دفاع و نیروهای مسلح است.

انتهای پیام/66006/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول