اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت امور خارجه قزاقستان:

قزاقستان همه شرایط را برای مذاکرات ایران و 1+5 فراهم کرده است

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که این کشور همه تلاش خود را بکار خواهد بست تا مذاکرات ایران و گروه «1+5» در آلماتی در جوی مناسب و با موفقیت برگزار شود.

قزاقستان همه شرایط را برای مذاکرات ایران و 1+5 فراهم کرده است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور همه شرایط لازم برای برگزاری موفقیت آمیز مذاکرات بین نمایندگان ایران و گروه «1+5» در تاریخ 26 فوریه (7 اسفند) در شهر آلماتی را فراهم کرده‌اند.

نماینده رسمی دولت ایران و نمایندگان کشورهای میانجی در حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در گروه «1+5»، شامل روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و بعلاوه آلمان در تاریخ 5 فوریه اعلام کردند که بعد از رایزنی‌های متقابل تصمیم گرفته‌اند تا دور بعدی مذاکرات خود را در تاریخ 26 فوریه سال 2013 در آلماتی قزاقستان انجام دهند.

در بیانیه وزارت خارجه قزاقستان آمده است: مقامات آستانه از تصمیم دو طرف برای انتخاب این کشور برای انجام دور بعدی مذاکرات ایران و گروه «1+5» استقبال کرده و همه تلاش خود را بکار خواهند بست تا همه شرایط لازم برای برگزار شدن این نشست فراهم شود و جو مناسب و گرمی برای موفقیت آمیز بودن این دیدار که اهمیت بسیار زیادی برای حمایت از صلح و امنیت در سراسر جهان دارد، وجود داشته باشد.

در سال 2012 ایران و گروه «1+5» سه دور مذاکرات در استانبول ترکیه (14 فوریه)، بغداد عراق (24-23 ماه مه) و مسکو روسیه (19-18 ماه ژوئن) برگزار کردند که هرچند در این مذاکرات بر ادامه رایزنی‌های طرفین پیرامون حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌‌ای ایران توافق شد، ولی نتیجه مشخصی که نشان دهنده توافق طرفین در این زمینه باشد، در پی نداشتند. پیش از این این مذاکرات بیشتر از یک سال بود که متوقف شده بود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول