اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

تلاش آمریکا برای ایجاد یک مرکز نظامی در جنوب قرقیزستان

خبرگزاری فارس: سفیر آمریکا در قرقیزستان از تلاش این کشور برای متقاعد کردن مقامات بیشکک برای ایجاد یک مرکز نظامی در قالب مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جنوب قرقیزستان خبر داد.

تلاش آمریکا برای ایجاد یک مرکز نظامی در جنوب قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، "پاملا اسپراتلن" سفیر آمریکا در قرقیزستان در مصاحبه با خبرنگاران این کشور به بیان اهداف آینده آمریکا در قرقیزستان پرداخت.

وی در رابطه با ایجاد مرکز مبارزه با مواد مخدر در جنوب قرقیزستان اظهار داشت: هم اکنون نماینده و کارشناس نظامی پنتاگون  در قرقیزستان حضور دارد و در این رابطه با مقامات امنیتی قرقیزستان گفت‌وگو می‌کند.

وی اظهار داشت با توجه به اینکه هفته آینده بیشکک میزبان میهمانان خارجی در اجلاس مبارزه با مواد مخدر در منطقه است ما راههای کمک‌های نظامی به قرقیزستان را بررسی می‌کنیم.

وی در رابطه با ایجاد مرکز مبارزه با مواد مخدر در جنوب قرقیزستان گفت: اگر دولت قرقیزستان با پیشنهاد ما موافقت کند آمریکا این آمادگی را دارد که در این رابطه وارد گفت‌وگو شود.

وی در ارتباط با بودجه کمک نظامی آمریکا به قرقیزستان اظهار داشت در حال حاضر آمریکا مبلغ 45 میلیون دلار را برای این کار اختصاص داده است که بیشترین این مبلغ در رابطه با کمک‌های اقتصادی برای قرقیزستان خواهد بود.

پاملا اسپراتلن در رابطه با پایگاه ماناس گفت: در این رابطه چیزی نمی‌توانم بگویم چون بستگی به موقعیت قرقیزستان و افغانستان دارد ضمن اینکه نظرات روسای جمهور قرقیزستان و آمریکا نیز در این زمینه مهم است.

وی در این رابطه افزود: ما منتظر نظرات دولت قرقیزستان هستیم اگر پایگاه ماناس برای ما ممکن نشود قطعا ما به دنبال جایگزینی در کشوری دیگر هستیم که به طور پایه‌ای با این کشور همکاری داشته باشیم.

سفیر آمریکا با مهم خواندن موقعیت قرقیزستان گفت: تمایل ما به قرقیزستان است چون همکاری ما با این کشور برای ثبات این کشور بسیار مهم است.

اظهارات سفیر آمریکا در قرقیزستان در حالی مطرح می‌شود که بنابر توافقنامه‌های سال‌های 2008 تا 2010 آمریکا بایستی به حضور نظامی خود در قرقیزستان پایان بخشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول