اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سد معبر بلای جان ازنا

خبرگزاری فارس: سد معبر بلای جان زیبایی بصری شهر ازنا محسوب می‌شود.

سد معبر بلای جان ازنا

به گزارش خبرگزاری فارس از ازنا، سد معبر یکی از مشکلات اصلی شهرها محسوب می‌شود و شهر ازنا نیز از این معضل بی‌نصیب نمانده است و چهره این شهر را نازیبا کرده است.

طرح‌هایی که تاکنون شهرداری ازنا برای ساماندهی مغازها و دست فروشان اجرا کرده در اکثر مواقع ناموفق بوده و همچنان این معضل بلای جان زیبایی بصری این شهر محسوب می‌شود.

مغازه‌های میوه فروشی، لوازم ساختمانی، لوازم خانگی، دست فروشان و... پیاده رو را به عنوان ملک شخصی خود می‌دانند و اجناس خود را در کنار پیاده رو قرار می‌دهند.

مصدود شدن پیاده روها با عرض کم تردد را برای شهروندان ازنایی دچار مشکل کرده که گاهی اوقات شهروندان مجبور می‌شوند، برای اینکه لباس‌شان به اجناس چیده شده در پیاده رو گیر نکند و پاره نشود از کنار خیابان عبور کنند.

به غیر از مشکل ذکر شده دست فروشان نیز اقدام به فروش اجناس خود در پیاده رو می‌نمایند که این هم یکی دیگر از موارد سد معبر در شهر ازنا محسوب می‌شود.

به غیر از دست فروشان و مغازه داران خودروهای بار فروش در حاشیه خیابان‌های اصلی خصوصا پرترددترین بلوار شهر یعنی بلوار جهاد که دارای عرض کم می‌باشد و میدان امام حسین (ع) اقدام به فروش میوه و تره بار، لباس، کفش،گل و گلدان و... می‌کنند.

این خودروها برای اینکه اجناس شان بیشتر به چشم بیایید در بلوار جهاد به صورت مایل پارک کرده و بار خود را در کنار ماشین روی زمین می‌چینند و اقدام به فروش می‌نمایند و رانندگانی که از این بلوار تردد می‌نمایند برای دیدن بار این خودروها مجبور می‌شوند، نگاه خود را از مسیر اصلی به کنار خیابان منحرف کنند که این مسئله نیز به نوعی خطرناک است و از طرفی دیگر ایستادن این خودروها در کنار خیابان و تجمع افراد برای خرید علاوه بر مشکل ترافیکی و سد معبر خطراتی را برای خریداران و وسایل نقلیه پارک شده ایجاد می‌کند.

محمد یکی از رانندگان خودروهای بار فروش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ازنا گفت: ما از اینکه با ایستادن در این مکان برای همشهریان مشکل ترافیکی و سد معبر ایجاد می‌کنیم، ناراحت و شرمنده آن ها هستیم، اما شهرداری نیز باید برای اینکه این مشکلات برطرف شود، برای ما مکانی مشخص نماید، تا ما راحت تر بتوانیم به کسب و کار بپردازیم.

وی افزود: شهرداری ازنا در ابتدای امر برای شناسایی و فعالیت ما با رفوشام ما را با نصب اتیکت و کد شناسایی ساماندهی کرد و حالا انتظار داریم، مکان‌هایی در سطح شهر به صورت بازارچه در اختیار ما قرار دهد، تا شهروندان نیز راحت‌تر بتوانند ارزاق خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

شهردار شهر ازنا در پاسخ به خبرگزاری فارس در خصوص سد معبر سطح شهر و عدم برخورد قاطع با این موضوع گفت: تاکنون چندین بار به صنوفی که اجناس خود را در پیاده روها قرار می‌دهند و تردد شهروندان را با مشکل مواجه می‌کنند، تذکراتی داده‌ایم و گوش زد نموده‌ایم که پیاده رو جز معبر عمومی محسوب می‌شود و مسدود نمودن معبر جرم است.

شهردار ازنا افزود: در صورت بی‌توجهی به این تذکرات با هماهنگی تعزیرات حکومتی، دادگستری شهرستان ازنا و مجمع امور صنفی برخورد قاطع با این صنوف صورت می‌گیرد.

وی در خصوص خودروهای بار فروش گفت: بعد از ساماندهی و شناسایی و کد گذاری این خودروها با هماهنگی ستاد تنظیم بازار در حال شناسایی مکان هایی در سطح شهر هستیم، تا این عزیزان بتوانند به طور دائم در این مکان‌ها مستقر شوند.

روح الله صابرزاده

انتهای پیام/2304/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول