اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در مراسم گرامیداشت دهه فجر قم ـ 2

شهدا خود را برای کوروش فدا نکردند/ تقبیح برخوردهای چاله میدانی در عرصه سیاسی

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرزندان این مرز و بوم برای کورش و داریوش خود را فدا نکردند بلکه برای اسلام و اهل بیت(ع) در مقابل رژیم شاه ایستادند و هشت سال نیز در مقابل دشمنان جنگیدند.

شهدا خود را برای کوروش فدا نکردند/ تقبیح برخوردهای چاله میدانی در عرصه سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف‌آبادی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: کسانی که روحیه جدلی دارند این کارشان به نفع خودشان هم نخواهد بود؛ امروز اشتغال جزو حساس‌ترین مسائل است و مدیریت تورم، ارز، نقدینگی و معوقات بانکی که تا چند روز قبل 72 هزار میلیارد تومان بوده اهمیت ویژه‌ای دارند.

امام جمعه اراک عنوان داشت: فرزندان این مرز و بوم برای کورش و داریوش خود را فدا نکردند بلکه برای اسلام و اهل بیت(ع) در مقابل رژیم شاه ایستادند و هشت سال نیز در مقابل دشمنان جنگیدند. 

هیچ کشور اسلامی قانون اساسی ایران را ندارد

وی فقها را مرزبانان اسلام دانست و تصریح کرد: قانون اساسی ایران که ثمره هدایت‌های امام و رهبری و خون شهداست بهترین نوع قانون به شمار می‌رود و هیچ کشور اسلامی چنین قانون کاملی را در اختیار ندارد زیرا تکلیف همه قوا و نهادها را مشخص کرده و همگان موظف به رعایت آن هستند؛ تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان و تفسیر قوانین عادی بر عهده مجلس است و اگر افرادی بخواهند به میل خود به تفسیر قانون بپردازند موجب خوشحالی دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به کارهای بزرگی که در جمهوری اسلامی صورت گرفته است گفت: ارسال موجود زنده به فضا و پیشرفت‌های چشمگیر پزشکی نشان‌دهنده این رشد عظیم علمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از انقلاب زمینه گسترش معارف اهل بیت(ع) در سراسر جهان فراهم شده و در کنار این بستر آموزش عالی نیز فراگیر شده به طوری که میلیون‌ها دانشجو در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امروز در ایران مشغول تحصیل هستند.

دری نجف‌آبادی انتخابات ریاست جمهوری 92 را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان باید فشارهای تورمی و اقتصادی را به ویژه برای اقشار کم درآمد کاهش داده و تدبیر خاصی برای دور زدن تحریم‌ها بیندیشند و وحدت میان قوا را حفظ کنند. 

شوراها از سیاسی‌کاری پرهیز کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی نیز در خرداد سال آینده برگزار می‌شود عنوان داشت: شوراها باید از سیاسی‌کاری پرهیز کرده و با درایت به حل مشکلات بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: مبنای آرا باید لیاقت و شایستگی افراد باشد و این مهم در انتخاب رئیس جمهور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: باید از برخوردهای چاله میدانی حتی در مقابل دشمنان پرهیز کرد؛ امیرالمؤمنین(ع) حتی در برخورد با بنی‌امیه نیز یاران خود را به رعایت ادب سفارش می‌کرد.

امام جمعه اراک با تاکید بر آمیختگی سیاست با مصلحت و حکمت با امنیت ملی کشور ابراز کرد: امام عصر(عج) بر رفتار و گفتار ما نظارت دارند و همه اقشار به ویژه مسئولان باید زمینه خشنودی ایشان را فراهم کنند. 

رویش‌ نسل‌های جدید برای دفاع از اسلام

وی بیان داشت: شهدا دین خود را به اسلام و مذهب به خوبی ادا کردند و امروز هم نوبت ماست؛ به یقین رویش‌های جدیدی در آینده خواهند بود که برای پیشرفت اسلام و امت مسلمان نقش‌آفرین باشند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه قم و علمای این شهر همواره در وقایع سیاسی و اجتماعی ایران تأثیرگذار بوده‌اند گفت: این امر از زمان ائمه معصوم(ع) در قم وجود داشته و شیعیان این شهر همواره به اهل بیت(ع) وفادار بوده‌اند و حضور مردم قم در ادامه مسیر انقلاب به ویژه در راهپیمایی 22 بهمن تأثیر فراوانی خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه گروه‌ها باید مسیر تعیین شده توسط رهبری را بپیمایند و به یقین این مسئله موجب پیشرفت ایران اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول