اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله نوری همدانی

همایش نقش حوزه و مرجعیت در پیروزی انقلاب برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش نقش حوزه و مرجعیت در پیروزی انقلاب اسلامی با حضور یکی از مراجع تقلید برگزار شد.

همایش نقش حوزه و مرجعیت در پیروزی انقلاب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش نقش حوزه و مرجعیت در پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه چهارشنبه با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم و جمع کثیری از طلاب در مدرسه فیضیه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد و سپس سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین‌انداز شد. 

در ادامه یکی از ذاکران اهل‌بیت(ع) در وصف پیروزی انقلاب اسلامی نوحه‌سرایی کرده و گروه تواشیح میعاد نیز با توجه به همین مناسبت، هم‌خوانی زیبایی اجرا کردند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ضمن عرض تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر روزی خداوند امداد رساند و انقلاب پیروز شد، امروز نیز پس از سی و چهار سال که با سخت‌ترین تحریم‌های دشمنان مواجه هستیم و دوستان داخل انقلابی نیز نامهربانی می‌کنند، باز هم خداوند باید انقلاب بزرگ ما را به پیش ببرد تا روزی برسد که مردم و طلاب پرچم انقلاب را با عنایت رهبری به دست حضرت بقیةالله(عج) بدهند.

وی با اشاره به اینکه حوزه نسبت به نظام بی‌تفاوت نیست، خاطرنشان کرد: دستاوردها و پیشرفت‌های نظام موجب تعالی حوزه‌های علمیه شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه بودند که نقش بی‌بدیل خود را به بهترین شکل ایفا کردند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در سخنانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فیلسوف فریادگری بود که فریاد همه محرومان جهان را در سینه و غم مظلومان را در دل داشت، تصریح کرد: پروردگار به امام راحل توفیق داد تا انقلاب اسلامی را با کمک مردم به پیروزی برساند.

وی با اشاره به اینکه نقش حوزه در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ بوده است، تصریح کرد: حوزه علمیه طلایه‌دار انقلاب بود و امروز طلاب وظیفه دارند مردم را به اتحاد دعوت کنند. 

 

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه 22 بهمن روز بسیار بزرگی است که وظیفه داریم عمق و عظمت این روز را به جهان و مسلمانان معرفی کنیم، تصریح کرد: این انقلاب بسیار والا و متعلق به مستضعفان عالم است و به تمام جهان می‌رسد و مستضفعان را از زیر بار سلطه دشمنان رها خواهد کرد.

طلاب و فضلای حوزه علمیه در بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله نوری همدانی با تکبیر به تایید سخنان این مرجع ولایی پرداختند.

انتهای پیام/78008/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول