اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان شرقی

4 پروژه عمران روستایی در شهرستان ورزقان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه مبارک فجر، بهره‌برداری از چهار پروژه عمران روستایی با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در شهرستان ورزقان آغاز شد.

4 پروژه عمران روستایی در شهرستان ورزقان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، فاز دوم مجتمع آبرسانی ستارخان برای تامین آب شرب شش روستای زلزله‌زده شهرستان ورزقان از جمله این طرح‌ها بود که با صرف 14 میلیارد ریال اعتبار با حضور استاندار در روستای هیبت‌بگلو به بهره‌برداری رسید. برای تکمیل این طرح دو حلقه چاه، 29 کیلومتر خط انتقال، 23.5 کیلومتر شبکه توزیع و 500 متر مکعب منبع ذخیره‌سازی اجرا شده است. با بهره‌برداری از این طرح 761 خانوار روستاهای کرنق، گلعنبر، صفرعلی، زغن‌آباد، علی‌بیگ‌کندی و هیبت‌بگلو از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

 94 درصد روستاهای بالای 20 خانوار ورزقان از نعمت آب شرب برخوردار هستند و هم‌اکنون طرح آبرسانی به 39 روستای دیگر این شهرستان نیز در حال اجراست.

همچنین با افتتاح نمادین یک واحد مسکن مقاوم‌سازی شده در روستای کاسین، طرح ویژه بهسازی و نوسازی 274 واحد مسکن روستایی در شهرستان ورزقان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. برای این طرح 34 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد کم و بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان پرداخت شده است. با افتتاح این طرح تعداد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده شهرستان ورزقان به 2800 واحد رسید که این تعداد به غیر از واحدهای بازسازی شده بعد از زلزله 21 مرداد در این شهرستان است. گفتنی است هر سال 18 هزار واحد مسکن روستایی در سطح استان با استفاده از تسهیلات پرداختی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سفر به شهرستان ورزقان دو طرح دیگر عمران روستایی را در روستای ارزیل از توابع بخش خاروانا افتتاح کرد. گازرسانی به 9 روستای ورزقان یکی از این طرح‌ها بود که با اعتبار 60 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این طرح تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز در ورزقان به 50 روستا افزایش یافت. به گفته مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی تمام پروژه‌های گازرسانی در شهرستان ورزقان، در طول دولت‌های نهم و دهم اجرا شده است.

همچنین طرح بهسازی و آسفالت راه پنج روستای بخش خاروانا به طور نمادین در روستای ارزیل افتتاح شد. برای اجرای این طرح که در مجموع 30 کیلومتر طول دارد، 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. با بهره‌برداری از این طرح ساکنان روستاهای گل‌آخور، طرزم، ایری‌علیا، آسترگان و مشک‌عنبر از راه مناسب روستایی برخوردار شدند. همچنین زمان سفر از بخش خاروانا به سمت تبریز با افتتاح این طرح 50 درصد کاهش می‌یابد. هم‌اکنون 92 درصد جمعیت شهرستان ورزقان از راه مناسب و 85 درصد از راه آسفالته برخوردارند. 

انتهای پیام/60002/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول